اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه اول شهریور

طرح معرفت‌افزایی استادان دانشگاه‌های استان قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان قم از برگزاری طرح معرفت‌افزایی استادان دانشگاه‌های استان قم در نیمه اول شهریور سال جاری خبر داد.

طرح معرفت‌افزایی استادان دانشگاه‌های استان قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدمهدی کرمی عصر امروز در نشست خبری که در دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به اهمیت اجرای طرح ضیافت اندیشه اظهار کرد: این طرح، میهمانی برای تقویت روح، فکر و اندیشه بوده که این امور در شخصیت انسان تاثیرگذار است.

وی خاطر نشان کرد: گردهمایی 100 هزار نفر از دانشجویان در فضای دانشگاه‌ها در طرح ضیافت اندیشه سال 89 برگزار شد که همگان بر موفقیت آن اعتراف داشتند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان قم ادامه داد: اجرای موفق این طرح در تغییر برخی دیدگاه‌ها مؤثر بود، بنابراین رؤسای دانشگاه‌ها با هزینه، ذوق و اشتیاق فراوان به استقبال اجرای این طرح آمدند.

وی با اشاره به عدم برگزاری ضیافت اندیشه دانشجویی در ماه رمضان سال گذشته گفت: دانشگاه‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و آموزش عالی باید از این طرح حمایت کنند تا فضای لازم برای اجرای این طرح فراهم شود.

کرمی با بیان اینکه 10 هزار نفر از استادان کشور در سال گذشته در طرح ضیافت اندیشه و کارگاه‌های معرفت‌افزایی شرکت کردند عنوان کرد: از این تعداد 6 هزار نفر در طرح ضیافت اندیشه‌ شرکت کرده و 4 هزار نفر از کارگاه‌های معرفت‌افزایی بهره‌مند شدند.

وی خاطر نشان کرد: 120 نفر از استادان استان قم در طرح ضیافت اندیشه اساتید سال گذشته شرکت کرده و در قالب نشست‌ها و کارگاه‌ها از مباحثی مانند نظریه سیاسی اسلام، ولایت فقیه و حکومت دینی بهره‌مند شدند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم از شرکت 9 هزار نفر از استادان کشور در طرح ضیافت اندیشه ماه رمضان سال جاری خبر داد و افزود: 50 نفر از استادان دانشگاه قم در ماه رمضان از نهم تا 19 مرداد سال جاری به همراه خانواده‌های خود به مشهد مقدس مشرف شده و در طرح ضیافت اندیشه شرکت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: اخلاق حرفه‌ای، اخلاق استادی و تعلیم و تربیت اسلامی در این طرح مورد بحث قرار می‌گیرد.

کرمی عنوان داشت: 25 نفر از استادان دانشگاه صنعتی قم در شهریور ماه به شهرکرد اعزام می‌شوند تا از کارگاه‌های معرفت‌افزایی بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: اکنون طرح معرفت‌افزایی در دانشگاه آزاد اسلامی قم برای استادان این دانشگاه در حال برگزاری است.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان قم با بیان اینکه شرکت در طرح معرفت‌افزایی برای اساتید امتیاز فرهنگی محسوب می‌شود گفت: 300 تا 400 نفر از استادان در طرح معرفت‌افزایی در ماه‌های اخیر با موضوع علم دینی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، شرکت کردند.

وی از برگزاری طرح معرفت‌افزایی 120 نفر از استادان دانشگاه‌های استان قم خبر داد و افزود: این طرح در نیمه اول شهریور سال جاری در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

کرمی خاطر نشان کرد: مباحثی در زمینه معرفت‌شناسی و نظریه سیاسی اسلام در این طرح برای استادان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول