اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان:

دستگاه قضایی در دفاع از حقوق مردم با کسی معامله نمی‎کند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه وظیفه ما دفاع از حقوق قانونی مردم است گفت: در زمینه دفاع از حقوق مردم با کسی معامله نمی‌کنیم.

دستگاه قضایی در دفاع از حقوق مردم با کسی معامله نمی‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان در جلسه پرسش و پاسخ با مردم شهر گرگان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: قوه قضائیه خود را پناهگاه و مأمن مردم می‎داند و ما هم به عنوان جزئی از این مجموعه موظف به اجرای قانون هستیم.

به گفته وی در بعضی موارد به دلیل وجود خلأ قانونی ممکن است دستگاه قضایی نتواند با اقتدار پیگیر برخی موضوعات شود اما جایی که خلأ قانونی نباشد قوه قضائیه با کسی معامله نمی‎کند.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان گفت: مردم سرمایه‎های نظام و پشتوانه قوه قضائیه هستند و هدف اصلی این قوه هم جلب رضایت مردم و به تبع آن کسب حمایت‌های مردمی در راستای انجام ماموریت‎های قانونی است.

در ادامه این نشست معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان گلستان در پاسخ به سوالی در خصوص دلیل تاسیس این شوراها و نحوه فعالیت آنها گفت: فلسفه وجودی شوراهای حل اختلاف، صلح و سازش بین طرفین دعوی است و در همین راستا، سال گذشته 10 هزار پرونده در شوراهای استان منجر به صلح و سازش شد.

احمد جعفری افزود: در هر شعبه شورای حل اختلاف سه نفر مشغول به کار هستند و در کنار این اعضا، قاضی شورا هم نسبت به صدور رأی اقدام می‎کند.

وی با بیان اینکه هشت سال از عمر شوراهای حل اختلاف می‎گذرد تاکید کرد: افرادی که در این شوراها کار می‎کنند، دارای وجهه اجتماعی و خوشنام هستند.

حسین حسن‎پور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان نیز در این نشست درباره اقدامات این سازمان برای مقابله با تورم و گرانفروشی گفت: وظیفه تعزیرات حکومتی مقابله با گران‎فروشی و کم‎فروشی است و چنانچه پرونده‎ای در این زمینه به این سازمان ارجاع شود، با جدیت و در نهایت دقت بررسی و با متخلفان برخورد می‎شود.

مدیرکل بازرسی استان گلستان هم در ادامه این دیدار مردمی گفت: سازمان بازرسی، ناظر بر حسن اجرای قوانین و مقررات در دستگاه‎های اجرایی است و هر جا تخلفی صورت گیرد وارد عمل می‎شود.

محمدتقی مشهدی تاکید کرد: چنانچه فردی نسبت به نادیده گرفتن قانون و یا ضایع شدن حق خود از اداره‎ای شکایت دارد، می‎تواند درخواست خود را به اداره کل بازرسی استان گلستان ارائه دهد.

جلسه پرسش و پاسخ مردم و مسئولان قضایی استان گلستان و مدیران سازمان‎های وابسته از اول تیر به مدت چهار شب در مساجد آذربایجانی‎ها، گلشن، جامع و امام رضا گرگان برگزار شد.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول