اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

خدمات قضایی در کهگیلویه و بویراحمد الکترونیکی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خدمات قضایی در این استان تا پایان سال جاری الکترونیکی شده و آیین‌نامه الکترونیکی قضایی به طور کامل اجرایی می‌شود.

خدمات قضایی در کهگیلویه و بویراحمد الکترونیکی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج علی جمادی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با تبریک هفته قوه قضائیه و تسلیت شهادت شهید بهشتی اظهار کرد: برخلاف برخی تصورات، رسیدگی به پرونده‌ها همه وظایف دستگاه قضا نیست و بخش زیادی از وظایف و کارهای دادگستری‌ها در ارتباط با موضوع رسیدگی‌ها نیست.

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح اولویت‌های کاری سال جدید افزود: ساماندهی واحدهای اجرای احکام کیفری و حقوقی در دستگاه قضایی این استان و رفع اطاله دادرسی‌ها از اولویت‌های کاری دادگستری در سال جاری است.

وی بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرم بخش مهمی از رسالت‌های دادگستری کهگیلویه و بویراحمد است به نحوی که ما تلاش داریم تا به کمک دیگر دستگاه‌ها تعداد پرونده‌های تشکیل ‌شده برای رسیدگی کاهش پیدا کند.

جمادی با اشاره به اینکه پیشگیری از جرائم غیرکیفری کاری فرا دستگاهی است تصریح کرد: در پیشگیری از وقوع جرم باید یک عزم و انسجام همگانی وجود داشته باشد.

 

* در کهگیلویه و بویراحمد هر قاضی کار سه قاضی را انجام می‌دهد

وی کمبود نیروی انسانی را در دو بخش قضایی و اداری از مشکلات عمده دستگاه قضا در کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: البته کمبود نیرو در این قوه در همه کشور وجود دارد ولی در این استان کمبود نیرو محسوس‌تر است.

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در پست‌های قضایی با 50 درصد ظرفیت استاندارد و در کادر اداری با 55 درصد نیروی انسانی مورد نیاز در حال خدمت‌‌رسانی به مردم هستیم که اقداماتی برای کاهش مشکل کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص انجام شده است.

وی از جذب سه نفر نیروی انسانی در بخش قضایی و جذب 45 نفر در بخش اداری خبر داد و اضافه کرد: به‌کارگیری این افراد در مراحل نهایی است.

جمادی خاطر نشان کرد: علی‌رغم کمبود قاضی در این استان ولی هیچ‌گاه اجازه ندادیم که این مشکل در روند خدمات‌رسانی و رسیدگی به پرونده‌های مردم خللی وارد شود.

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اگر چه اکنون یک قاضی در این استان کار سه قاضی را انجام می‌دهد ولی کسب رتبه اول پاسخگویی به مردم نشان از این دارد که با همین ظرفیت نصفه و نیمه نیز روند رسیدگی به پرونده‌ها و پاسخگویی به مردم مطلوب است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول