اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی وزارت امور خارجه:

حرکت برخی کشورهای منطقه فقط منافع آمریکا را تامین می‌کند

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: حرکت عجولانه برخی از کشورها سودی برای مردم منطقه ندارد و فقط منافع آمریکا و متحدانش را در منطقه تامین می‌کند.

حرکت برخی کشورهای منطقه فقط منافع آمریکا را تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رامین مهمانپرست ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به تحولات مصر و انتخاب «مرسی» به‌عنوان رئیس‌جمهور مصر اظهار کرد: تحولات کشور مصر برای مردم ایران و کل منطقه بسیار تعیین‌کننده است و آمریکایی‌ها و متحدانشان خیلی تلاش کردند جلوی حرکت مردم مصر را بگیرند اما حضور مردم مانع این کار شده است.

وی افزود: باید توجه داشت این تحولات در سرنوشت سیاسی رژیم صهیونیستی نیز بسیار تاثیرگذار و تعیین‌کننده است و بر همین اساس آمریکا و متحدانش تلاش وافری دارند تا حرکت‌های مردمی و اسلامی را متوقف کرده و یا حداقل آن را کند کنند که با بیداری مردم این امر محقق نشد.

مهمانپرست با بیان اینکه غرب پروژه ایران‌هراسی را با شیوه ایجاد اختلاف و تنش بین ایران و اعراب و به‌صورت مذهبی اختلاف بین سنی و شیعه دنبال می‌کند، تصریح کرد: موج بیداری اسلامی در منطقه موجب هراس رژیم صهیونیستی شده و آمریکا و متحدانشان به‌دنبال تغییر صورت مسئله در منطقه هستند تا تحولات منطقه را تحت تاثیر قرار داده و منحرف سازند.

وی تاکید کرد: مردم و دولتمردان منطقه باید خیلی مواظب باشند تا آمریکا و متحدانشان تحولات منطقه را تحت تاثیر قرار نداده و منحرف نکنند.

مهمانپرست با بیان اینکه تحولات منطقه می‌تواند تاثیر تاریخی برای کشورها داشته باشد، گفت: تحولات سیاسی و اجتماعی خاورمیانه تاثیرگذار در سیر تحولات تاریخی منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره اینکه ایران از حرکت‌های مردمی در منطقه استقبال کرده است، گفت: ما در هر جایی که مردم بتوانند مشارکت و تاثیرگذاری بیشتری در تحولات سیاسی کشور خود داشته باشند و به نفع جهان اسلام رقم بخورد، حمایت می‌کنیم.

 سیاست‌های مدبرانه شرط عبور از این پیچ تاریخی است 

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در شرایط حساس تدبیر و به‌کارگیری سیاست‌های مدبرانه در وزارت امور خارجه، شرط گذر از این پیچ تاریخی است؛ ضمن آنکه نباید احساسات بر تدبیر غلبه کند.

مهمانپرست با بیان اینکه برخی از اتفاقات در منطقه طراحی شده و عمداً برای ایجاد اختلاف مردم منطقه است، گفت: در این زمینه بارها وزارت امور خارجه ایران هشدارهای لازم را به کشورهای همسایه و عرب خود داده است و در این هشدارها تاکید شده که ادامه چنین روندی به نفع رژیم صهیونیستی بوده و هیچ سودی برای کشورهای منطقه که در حال سپری کردن تحولات تاریخی هستند، نیست.

وی افزود: جلوی حرکت منطقه را نمی‌شود، گرفت و اعتقاد داریم که تحولات منطقه بیداری اسلامی عمیق و تاثیر تاریخی در کشورهای منطقه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مردم در فلسطین بعد از تحولات منطقه امیدوارانه‌تر به مقاومت خود ادامه می‌دهند و جبهه مقاومت فلسطین در منطقه در حال تقویت است.

مهمانپرست با بیان اینکه اگر سوریه ناامن شود منطقه ناامن خواهد شد، اظهار کرد: حرکت عجولانه برخی از کشورها سودی برای مردم منطقه ندارد و فقط منافع آمریکا و متحدانش را در منطقه تامین می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به فشارهای آمریکا و کشورهای غربی به ایران به بهانه مسائل هسته‌ای  گفت: بزرگ‌ترین اشتباهی که کشورهای غربی در مورد ایران می‌کنند، این است که فکر می‌کنند ایران با افزایش فشارها در مواضع خود عقب‌نشینی خواهد کرد.

وی ادامه داد: با خصوصیات مردم ایران فشارهای کشورهای غربی جواب نخواهد داد؛ مردمی که برای استقلال و آزادی خود این همه شهید داده‌اند به‌خاطر تحریم و فشارهای سیاسی از اصول خودشان دست بر نخواهند داشت اما آنها فکر می‌کنند با این فشارها می‌توانند ایجاد نارضایتی کنند تا زمینه حضور آنها ایجاد شود. 

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول