اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی:

اندیشه‌های شیطان در جنگ نرم بازشناسی شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تهران گفت: استاد جنگ نرم، شیطان بوده و این شیطان با اندیشه‌ها، خواسته‏ها و آرزوهای انسان همراه است.

اندیشه‌های شیطان در جنگ نرم بازشناسی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی دژاکام صبح امروز در نشست سیاسی که به همت بسیج جامعه پزشکی و با حضور جمعی از پزشکان و پرستاران استان در سالن رازی بیمارستان فاطمیه سمنان برگزار شد، با بیان اینکه تکیه جنگ نرم بر قدرت نرم است، افزود: در جنگ نرم باورها و اعتمادها از بین رفته و کینه جای آن را می‌گیرد.

وی قدرت را به چند دسته تقسیم کرد و گفت: قدرت سخت که متکی به نیروی نظامی است و حاکمان با استفاده از این قدرت به دنبال اشغال سرزمین‌ها هستند لکن قدرت نیمه‌سخت حکام به دنبال ایجاد نهادهای اجتماعی و حضور در حاکمیت‌ها هستند.

معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تهران تصریح کرد: هدف اصلی در قدرت سخت سلطه بر سرزمین و در قدرت نیمه سخت سلطه بر حاکمیت است، در صورتی که در قدرت نرم نه سلطه بر سرزمین و نه بر حاکمیت بلکه هدف اصلی ذهن‌ها و قلب‌هاست.

دژاکام گفت: تسخیر قلب‌ها و ذهن‌ها نیازمند دو عامل حب و بغض است، بنابراین هدف در جنگ نرم سلطه بر سرزمین و حاکمیت نیست هر چند که در نهایت به آن دو ختم می شود، بلکه تسلط بر ذهن و قلب مهم‌ترین مسئله است.

وی بیان داشت: ابزارهایی که در جنگ نرم به کار می رود در جامعه گستردگی بسیاری دارد و همه زندگی انسان‌ها را دربر می‌گیرد که شامل هنر، ادبیات، عملیات روانی، فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تهران افزود: قدرت نرم، قدرتی است که ذهن و دل مخاطب را چنان تسخیر می‌کند که مخاطب همان رفتاری را می‌کند که دشمن می‌خواهد بدون اینکه افراد هدف متوجه خطر آن شوند.

وی با بیان اینکه قدرت نرم غیر فیزیکی و نامحسوس، غیر قابل اندازه‌گیری، فکری، فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی است، تأکید کرد: قدرت تخریب جنگ نرم به مراتب بیشتر از جنگ سخت است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تهران زمینه های جنگ سخت را جهل جامعه، مشکلات اقتصادی، سلب حاکمیت جامعه و اختلافات داخلی عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین عامل سلطه جهل است و فرقی میان جهل داخلی و خارجی نیست.

دژاکام ادامه داد: سلطه و تهاجم فرهنگی زمانی اتفاق می‌افتد که زمینه‌های داخلی سلطه فراهم شود.

وی اظهار داشت: جامعه هدف در جنگ سخت از بین بردن انسجام، وحدت و هم‌دلی میان افراد جامعه است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تهران با پرداختن به بحث ایمان و بیان اهمیت آن گفت: دینداری بدون ایمان به خدا بی‌معناست و در حقیقت ایمان به خدا به دینداری معنا و مفهوم می‌بخشد.

دژاکام افزود: مهم‌ترین و محوری‌ترین عاملی که همه انبیاء به آن تکیه و تأکید می‌کنند؛،دعوت به یگانگی، وحدانیت و ایمان به خداوند است.

وی بیان داشت: محوریت آموزه‌های همه انبیای عهد عتیق، عهد جدید و قرآن است و گوهر همه ادیان ایمان به خداست.

معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تهران با بیان اینکه بهترین گزاره دینی، ایمان به خداست و دینداری چیزی جز ایمان به خدا نیست، گفت: ایمان یک موقعیت و وضعیت وجودی است که متشکل از یک رابطه دو طرفه است و این رابطه دو طرفه بین انسان و خداوند تعبیر می‌شود.

دژاکام با بیان اینکه ایمان از نوع تصدیق نظری نیست و مومن باید به خداوند اعتماد داشته باشد، گفت: عده‌ای خداوند را ابزاری برای رسیدن به اهدافشان می‌دانند که در اینجا دینداری و ایمان افراد تاجرانه است.

وی تصریح کرد: دینداری عوامانه ما حساب و کتاب دارد اگر انسان به مرحله ایمان برسد و ایمان مبنی بر عشق باشد آن موقع منیت وجود خارجی برای انسان ندارد.

هم‌چنین مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این همایش گفت: خدا که از روز نخست بشر را آفرید یک نکته را بیان کرد که شما یک دشمن بزرگی به نام شیطان دارید و شیطان دشمن شماست و شما هم او را دشمن بدارید.

حجت‌الاسلام غلام‏حسین مهدوی‌نژاد گفت: بسیاری از انسان‌ها شیطان را دشمن نمی‌دانند و دشمنی او را احساس نمی‌کنند چون او در لباس دوست ظاهر می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم وارد شده و خطر او احساس می‌شود، تصریح کرد: خطر جنگ نرم دشمن هر روز بیش از پیش احساس می‌شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول