اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناجا خبر داد

اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای انسداد مرز‌ها / کاهش گرایش به ماهواره

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گفت: امسال 103 میلیارد تومان اعتبار از طریق وزارت کشور برای انسداد مرزها در نظر گرفته شده است.

اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای انسداد مرز‌ها / کاهش گرایش به ماهواره

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار اسماعیل احمدی‌ مقدم در حاشیه معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت دولت و مجلس خدمتگزار و با هدف تقویت مرز‌ها به عنوان موضوعی وابسته به امنیت ملی کشور امسال نیز همانند سال گذشته 103 میلیارد تومان اعتبار برای انسداد مرزهای کشور در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: از اعتبار سال گذشته که از طریق وزارت کشور به مرزبانی‌ها ابلاغ شده بود 70 میلیارد تومان با هدف تجهیز امکانات و تقویت نیروی انسانی هزینه شد.

فرمانده نیروی انتظامی با یادآوری اینکه از طرف ستاد کل نیروهای مسلح نیز 100 میلیارد تومان اعتبار به بخش دفاع مرزبانی و دریانوردی نیروی انتظامی اختصاص یافته است،‌ یادآور شد: امسال یک روند رو به رشد را در تقویت تجهیزات و نیروی انسانی در بخش مرزبانی شاهد هستیم.

طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی با تمام توان عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تابستان امسال نیز طرح ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی با تمام توان و ظرفیت در سراسر کشور اجرا می‌شود.

فرمانده ناجا تصریح کرد: از 25 خرداد ماه برای تسهیل سفرهای مردم و بهره‌مندی مطلوب مردم از ایام فراغت طرح ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی اجرا می‌شود و بحث کنترل و تامین امنیت تفرجگاه‌ها، مناطق گردشگری، ‌تسهیل ترافیک و بهبود بسیاری از مسائل مربوط به ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی عملیاتی می‌شود.

این مسئول هدف از اجرای این طرح را ایجاد فضای امن برای مسافرت‌های فصل تابستان توصیف کرد و گفت: ما در تلاش هستیم تا با کمترین جرایم و تخلفات تابستان امن و کم حادثه‌ای را در جاده‌ها و مناطق شهری شاهد باشیم و پیش‌بینی می‌کنیم با تامین اعتبار، نیروی انسانی و تجهیزات مناسب این هدف‌گذاری تحقق پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در این راستا از توان واحدهای امداد و یگان ویژه به عنوان نیروی احتیاط استفاده می‌کنیم و در روزهای پایانی هفته و تعطیلات به دلیل اوج مسافرت‌ها این مباحث تقویت شده و با نظارت بیشتر اعمال قانون می‌شود.

احمدی مقدم در مورد نحوه تذکر به افراد بد‌حجاب و کم توجه به این موضوع عنوان کرد: در بسیاری از استان‌ها این تذکر با همراهی نیروی زن انجام می‌شود ولی در برخی مناطق به دلیل کمبود نیرو این تذکر و همراهی با کمک ماموران مرد اعمال می‌شود که سعی داریم با تربیت نیروهای زن که زمان‌بر نیز می‌باشد این مشکلات در سال‌های آینده به حداقل برسد.

وی ابراز داشت: نیروی انتظامی از برخورد فیزیکی به جد پرهیز کرده و اگر نیروهای مرد در کنار ماموران زن قرار گرفته‌اند به عنوان پشتیبان و حمایت‌کننده است تا افرادی که به تذکر پلیس توجهی نمی‌کنند هدایت و راهنمایی شوند.

بهره‌برداران گیرنده‌های ماهواره به نصف تقلیل یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده نیروی انتظامی در مورد اجرای طرح جمع‌آوری ماهواره در سطح کشور نیز گفت: این طرح که از یک سال پیش به صورت جدی آغاز شده است همچنان ادامه دارد و کار ما نیز جمع‌آوری دستگاه‌های گیرنده ماهواره است.

احمدی مقدم افزود: ما با معرفی نفرات متخلف در این زمینه به دستگاه قضایی انتظار داریم برخورد قاطع انجام شده و صدور احکام به سرعت انجام شود.

این مسئول تاکید کرد: در مرحله اول به تذکر بسنده کردیم اما در مراحل بعدی در صورت تکرار و متجری شدن افراد خاطیان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند تا با آنها برخورد قاطع صورت گیرد.

فرمانده ناجا یکی از علل گرایش مردم به ماهواره را تنوع برنامه‌های ماهواره‌ای اعلام کرد و یادآور شد: هر چند صدا و سیما در سال‌های اخیر در تنوع کانال‌های رادیویی و تلویزیونی و پوشش تلویزیونی حرکتی تاثیر‌گذار داشته است اما نیاز است در این حوزه کارها تقویت شود.

احمدی مقدم خاطرنشان کرد: با این رویکرد بهره‌برداران گیرنده‌های ماهواره در یک سال گذشته به نصف کاهش یافته و روز به روز مقابله و مواجهه با این پدیده بخصوص در شهرهای بزرگ و پر‌جمعیت ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: البته در استان‌های کوچک مثل اردبیل که بنیه‌های ارزشی و معنوی قوی است با کار ایجادی و تذکر و همراهی بسیاری از مشکلات قابل رفع شدن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده نیروی انتظامی در پایان سخنان خود از تمام دستگاه‌های متولی فرهنگی و تبلیغی خواست با تمام ظرفیت و توان بکوشند تا یک مقابله حقیقی با اشاعه فرهنگ مبتذل و تهاجم فرهنگی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول