اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نوشهر:

پیروزی اسلام‌گرایان در مصر روزنه امیدی برای مسلمانان دنیاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه نوشهر پیروزی اسلام‌گرایان در مصر روزنه امیدی برای مسلمانان دنیاست که در کنار بیداری اسلامی مسلمانان دنیا را به راه پیش رو امیدوارتر می‌سازد.

پیروزی اسلام‌گرایان در مصر روزنه امیدی برای مسلمانان دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حجت‌الاسلام محمود مشایخ امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نوشهر با اشاره به در پیش بودن 11 شعبان میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: جوانان در هر جامعه و کشوری محور حرکت هستند و این مسئله حتی در نهضت انبیا و صدر اسلام نیز دیده می‌شد.

این مسئول با بیان اینکه جوان گره‌گشای دوران سختی و محنت است و از جوانی پیری شکل می‌گیرد، اظهار داشت: جوانان باید قدر خود را بدانند و شیاطین را از خود دور کنند.

مشایخ خطاب به مسئولان و پدران و مادران نیز تصریح کرد: باید به معنویت جوانان بیش از پیش توجه شود و برای این قشر دل سوزاند.

وی بر برطرف ساختن مشکلات جوانان تاکید کرد و ادامه داد: نباید به منظور ایجاد نشاط در جامعه و قشر جوان از هر چیزی که باعث تحریک آنها می‌شود استفاده کرد بلکه باید زیرساخت‌های لازم چه در امر ازدواج و چه اشتغال آنها از سوی مسئولان ذی‌ربط تدبیر شود.

امام جمعه نوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به میلاد با سعادت امام عصر(عج) و نیمه شعبان اشاره کرد و با برشمردن فضائل این ماه، مهم‌ترین بحث در رابطه با امام زمان (عج) را بحث انتظار عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به این سخن امام راحل که انتظار فرج انتظار قدرت اسلام است، بیان داشت: همه باید در این انتظار خدمت کنیم و خود را برای آن روز مهیا کنیم.

مشایخ یادآور شد: مهم‌ترین فایده اعتقاد به وجود امام زمان (عج) روزنه امیدی است که آینده را برای ما می‌گشاید و ما را در برابر با سختی‌ها مقاوم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی اسلام‌گرایان در مصر روزنه امیدی برای مسلمانان دنیاست که در کنار بیداری اسلامی مسلمانان دنیا را به راه پیش رو امیدوارتر می‌سازد.

خطیب جمعه نوشهر همچنین به روز صنعت و معدن اشاره کرد و با تاکید بر حمایت از صنایع برای رونق تولید ملی ادامه داد: دشمنان از صنعتی شدن کشور ما در هراسند، زیرا آنها از استقلال ما می‌ترسند و می‌خواهند با وابسته و عقب‌مانده بودن ما از منابع و سرمایه‌های انسانی و طبیعی ما بهره‌برداری کنند.

این مسئول به موضوع گرانی در چند وقت اخیر اشاره کرد و گفت: ایجاد ناامیدی بین مردم از سوی دشمن، جنگ، مسائل و توطئه‌های سیاسی و امروز نیز مسئله گرانی، از جمله گردنه‌هایی بوده که بعد از انقلاب باید از آن گذر کنیم.

مشایخ متذکر شد: سه عامل خارجی، سودجویان داخلی و برخی سوء مدیریت‌ها و تدابیر غلط برخی مسئولان در این گرانی‌ها نقش دارد که باید هرچه سریع‌تر با تدبیر درست و مدیریت صحیح نسبت به شناسایی عوامل داخلی اقدام شود و بیش از این مردم را در نگرانی نگاه نداشت.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول