اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

مسئولان کم‌کار را محترمانه و منطقی زیر سوال می‌بریم

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: نسبت به کم‌کاری مسئولان بی‌تفاوت نخواهیم بود و مسئولان کم‌کار را محترمانه و منطقی زیر سوال می‌بریم.

مسئولان کم‌کار را محترمانه و منطقی زیر سوال می‌بریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه جدید گچساران ظهر امروز در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نماز‌گزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری، با اشاره به انفاق و بندگی خداوند اظهار کرد: اگر انسان بلند نظری، خلوص، در‌د دین و سوز دینی و بندگی داشته باشد اول سعی و تلاش در کمک به خود را دارد.

حجازی با بیان اینکه معنای کمک کردن به دیگران ظاهری است، ابراز داشت: عمق معنای قرآن، خواست انبیاء و ائمه اطهار(ع) کمک کردن انسان به خود است.

امام جمعه گچساران بیان داشت: اگر انسان دقت کند متوجه می‌شود یتیم است زیرا دست انسان به سرپرست خود نمی‌رسد.

حجازی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل اینکه به صورت مستقیم قادر به دسترسی و درک محضر مولا امام زمان(عج) نیستیم مانند یتیمان هستیم.

لزوم تقویت حوزه‌ علمیه و دانشگاه‌ در گچساران

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان گچساران با تقدیر و تشکر از خدمات فرهنگی، علمی و مذهبی امام جمعه سابق این شهرستان ابراز داشت: گچساران به عنوان بام نفتی ایران شناخته شده است اما باید سعی و تلاش شود این شهرستان بام اخلاق، علم و فرهنگ نیز باشد.

حجازی تصریح کرد: در راستای تحقق این هدف باید با کمک و تلاش مسئولان و تعامل مردم، امکانات فرهنگی و راه‌های رشد و توسعه برای مردم بیش از پیش فراهم شود.

وی افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزشمندی در کشور و در این شهرستان صورت گرفته است و لازم است با تعامل هرچه بیشتر مسئولان و صاحب‌نظران زیربناهای فرهنگی از جمله حوزه علمیه و دانشگاه‌ها تقویت شود.

حجازی با بیان اینکه گچساران باید قوی‌ترین، گسترده‌ترین و به‌روزترین حوزه علمیه را داشته باشد، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از نظرات و اندیشه‌های روحانیون و دیگر فرهیختگان سبب ایجاد و تقویت تحولات بزرگی در گچساران می‌شود.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه وابسته و زیرمجموعه هیچ حزب و گروهی نیستم، تصریح کرد: وظیفه ما اطاعت از مقام معظم رهبری بوده و فقط از ایشان تبعیت می‌کنیم.

حجازی تخریب و خدشه وارد کردن به آبروی دیگران را امری زشت، ناپسند و خلاف شرع دانست و بیان داشت: در صورت کم‌کاری مسئولان ابتدا تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار با مقامات بالاتر صحبت کرده و در نهایت در خطبه‌های نماز جمعه مسئله بازگو می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم حفظ جایگاه والای نماز جمعه اذعان داشت: جایگاه نماز جمعه جایگاه منطق، اخلاق و تقوا بوده و باید حفظ شود.

وی آبروی مؤمن را بسیار ارزشمند دانست و یادآور شد: استفاده از تریبون نماز جمعه برای بازگو کردن عملکرد مسئولان مانعی ندارد اما اجازه تنش در این جایگاه به کسی داده نمی‌شود.

حجازی با تأکید حفظ حرمت روحانیت بیان داشت: حرمت جایگاه روحانیت را به اندازه عمامه‌ام دارم و هیچگاه تضعیف و تخریب روحانیت را تحمل نمی‌کنم.

انتهای پیام/ل10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول