اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ساری مطرح کرد

نبود برنامه‌ جامع در سطح کشور برای هدایت جوانان

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ساری از نبود برنامه جامع در سطح کشور برای هدایت جوانان انتقاد کرد.

نبود برنامه‌ جامع در سطح کشور برای هدایت جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان مازندران با تبریک هفته صنعت و معدن به دست‌اندرکاران این بخش اظهار داشت: صنعت باید در خدمت مصرف‌کننده باشد تا مصرف‌کنندگان از زحمات و تلاش صنعت‌گران به خوبی برخوردار باشند.

وی در ادامه با اشاره به نام گذاری روز جوان که مقارن با ولادت حضرت علی اکبر(ع) است، خاطرنشان کرد: از مباحث مهمی که در حوزه جامعه‌شناسی به آن توجه می‌شود موضوع سرمایه است و بهترین سرمایه برای هر جامعه قشر جوان است.

* سرمایه جوان موتور محرکه هر جامعه است

امام جمعه موقت ساری ادامه داد: سرمایه جوان موتور محرکه هر جامعه است و جامعه‌ای که نسل جوان پویا و زنده نداشته باشد جامعه پیر و فرسوده محسوب می‌شود و باید از ظرفیت‌های موجود جامعه برای پویایی نسل جوان بهره‌برداری کنیم.

وی تاکید کرد: استعداد‌های نهفته نسل باید با هدایت و تربیت درست به فعلیت برسند و این موضوع در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به خوبی اثبات شد.

یوسف‌پور در ادامه با اشاره به دستاوردهای بزرگ علمی جوانان در سطح جهان تاکید کرد: قدرت علمی جوانان کشور ما در بسیاری از مباحث علمی بر همگان روشن شد.

* انتقاد از نبود برنامه جامع در سطح کشور برای هدایت جوانان

امام جمعه موقت ساری با اشاره به نقشه‌های پلید دشمن برای به انحراف کشیدن نسل جوان خاطرنشان کرد: دشمن برای به چالش کشیدن جوانان ما سرمایه‌گذاری زیادی کرده و از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای برای به انزوا کشیدن جوانان ایران اسلامی بهره‌برداری می‌کند.

وی با انتقاد از نبود برنامه جامع در سطح کشور برای هدایت جوانان متذکر شد: در حال حاضر برای آشنا کردن جوانان و الفت دادن آنها به مسائل دینی نیاز به برنامه جامع و کامل داریم تا جوانان را با ارزش‌های دینی در جامعه آشنا کنیم.

یوسف‌پور تاکید کرد: تنها در سایه دین و انقلاب اسلامی جوانان ما از انحرافات فاصله می‌گیرند و همه دست‌اندرکاران باید تلاش کنند تا دین‌باوری در بین جوانان نهادینه شود.

* جوانان هویت انسانی و مذهبی را باور کنند

امام جمعه موقت  ساری خطاب به جوانان اذعان داشت: جوانان هویت انسانی و مذهبی را باور کنند. فاصله گرفتن از دین و مذهب موجب می‌شود تا جوانان به پوچی و بی‌هویتی برسند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین الگو برای جوانان ایران اسلامی علی اکبر(ع) است.

این مسئول با اشاره به وظیفه دستگاه‌های اجرایی کشور در قبال جوانان تاکید کرد: همه ارگان‌های دولتی باید وظیفه قانونی‌شان را به خوبی ایفا کنند و اندیشمندان نیز برای هدایت درست جوانان از همه ظرفیت‌های درست علمی خود بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول