اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

بسیاری از حرکت‌های سیاسی به دست جوانان انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: بسیاری از حرکت‌های سیاسی، اقتصادی و سازندگی در کشور به دست جوانان انجام می‌شود.

بسیاری از حرکت‌های سیاسی به دست جوانان انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور پیش از ظهر امروز در آیین نماز جمعه این هفته کرمان اظهار داشت: ما باید آسیب‌ها و اموری که موجب تزلزل خانواده‌ها می‌شود را شناسایی کنیم و به آنها توجه ویژه داشته باشیم.

وی کم‌تجربگی زوج‌ها در زمینه مهارت‌های زندگی، بیکاری، فقر و تنگدستی، اعتیاد، خودخواهی و انتقادپذیر نبودن را از جمله علت‌های تزلزل خانواده‌ها برشمرد.

عربپور بیان داشت: نبود شادابی، کمبود عاطفه و محبت، اصالت دادن به امور دنیایی، بی‌توجهی به معنویات، سوء‌ ظن زوج‌ها نسبت به یکدیگر و غفلت از مسائل زندگی به علت گرفتاری‌های شغلی از دیگر علت‌های تزلزل خانواده‌ها است.

وی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب موجب حفظ شخصیت و امنیت زن می‌شود، ابراز داشت: علت اینکه با بدحجابی به صورت قانونی برخورد می‌شود این است که پوشش‌های نامناسب امنیت اخلاقی جامعه را تهدید می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: بدحجابی و بی‌حجابی موجب آلوده شدن جوانان به گناه می‌شود.

عربپور گرانفروشی و کم‌فروشی را از مصادیق بارز بی‌تقوایی دانست و افزود: گرانی‌ها در تحریم، سوء‌ تعبیر، رعایت نکردن تقوا از سوی مغازه‌دار و همچنین برخورد خریداران ریشه دارد.

وی تصریح کرد: خرید نکردن از مغازه‌داران گرانفروش سزای حرکت زشت آنها است که خریداران باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند، زیرا خرید بعضی از اقلام ضروری نیست.

عربپور با تبریک 11 شعبان روز ولادت حضرت علی‌اکبر و روز جوان عنوان کرد: جوانان سرمایه جامعه هستند.

وی تصریح کرد: بسیاری از حرکت‌های سیاسی، اقتصادی و سازندگی به دست جوانان انجام می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه کرمان گفت: جوانان ایران اسلامی در دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس حرکت‌های دفاعی مطلوبی را انجام دادند و برای کشور افتخار آفریدند.

عربپور خاطرنشان کرد: جوانان با حضور در گروه‌های جهادی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سازندگی و بهداشتی فعالیت می‌کنند و به مردم خدماتی را ارائه می‌دهند.

وی بیان داشت: جوان ایرانی محور فعالیت‌های سختی از جمله پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های جدید در حوزه‌های بهداشتی، درمانی و هسته‌ای هستند.

عربپور با اشاره به اینکه دشمن به دنبال نابودی نسل جوان ما است، ابراز داشت: جوانان هدف اصلی جنگ نرم و ناتوی فرهنگی هستند.

وی از جوانان خواست تا در زمینه دشمن‌شناسی و رصد فعالیت‌های دشمن با ایجاد روحیه امید، پشتکار و بهره‌گیری از انرژی جوانی تلاش کنند.

عربپور اذعان داشت: آمریکا همیشه دشمن ما بوده، هست و می‌ماند و اگر روزی دستی برای دوستی دراز کرد این دست حیله و مکر است و تا زمانی که استکبار ماهیت خود را عوض نکند با ما دوست نیست.

وی از تشکیل ستاد جشن‌های شعبانیه در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: این ستاد در زمینه هماهنگی برنامه‌های ایام شعبانیه تلاش می‌کند.

عربپور بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های شعبانیه تأکید کرد و افزود: جشن ولادت امام زمان (عج)، تعظیم شعائر مذهبی است.

وی تصریح کرد: در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان باید از انجام گناه پرهیز و از پخش آهنگ‌های نامناسب و حرام جلوگیری کرد.

عربپور ابراز داشت: اصلی‌ترین وظیفه منتظران شناخت و معرفی امام زمان (عج) ‌است که سخنرانان و مداحان باید برای آشنایی مردم با این امام همام و رفع شبهات تلاش کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول