اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی:

مددجویان کمیته امداد امام خودکفا می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح توانمندسازی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان خبر داد.

مددجویان کمیته امداد امام خودکفا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حسین دشتی شامگاه امروز در همایش سالانه زکات در بناب از پرداخت بیش از 15 میلیارد ریال زکات طی یکسال گذشته توسط مردم استان خبر داد و گفت: 3 میلیارد و 650 میلیون ریال از این مبلغ توسط مردم شهرستان بناب پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت شهرستان بناب در این زمینه‌ها خیلی بیشتر است، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان در حوزه مشارکت‌های عمومی مردم و خیلی از بخش‌های دیگر جایگاه برتر استان را به خود اختصاص داده و این کارها در سایه زحمات خیران و زکات‌دهنده‌ها به دست آمده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح توانمندسازی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا برنامه‌های آموزش خانواده و حرفه‌آموزی مددجویان به صورت مستمر و قوی اجرا می‌شود و سال گذشته 658 میلیارد ریال فقط در راستای خودکفا کردن خانواده‌های مددجویان استان هزینه شده است.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی در حوزه ایجاد اشتغال و کارآفرینی جزو 10 دستگاه اجرایی برتر استان شناخته شد.

دشتی در ادامه از محوریت مساجد در اجرای مأموریت‌ها و وظایف کمیته امداد سخن گفت و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده فعالیت‌های امدادی و حمایتی این کمیته را به سمت مساجد سوق داده و برنامه‌ها با محوریت مساجد و ائمه جماعات اجرا می‌شود.

وی گفت: مقدمه این طرح از سال گذشته آغاز شده و امسال فراگیر و تکمیل خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: سال گذشته در یک‌هزار و 8 مسجد شهری و روستایی استان برنامه اجرا شده و در همین مساجد 37 میلیارد ریال وجوه در قالب طرح اطعام نیازمندان جمع‌آوری شده است.

وی همچنین اذعان کرد: در روز «نیمه شعبان» امسال طرح «ختم صلوات» و جمع‌آوری صدقات برای سلامتی آقا امام زمان(عج) در مساجد استان اجرا می‌شود.

دشتی سپس با تأکید بر هزینه وجوه زکات در محل موردنظر زکات‌دهندگان گفت: مسئله شرعی محل صرف زکات در قانون مشخص بوده و اولویت هزینه کردن مبلغ زکات در منطقه زکات‌دهنده و با نظر عامل زکات است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: با واگذاری اختیار صرف زکات توسط زکات‌دهنده به رئیس ستاد احیای زکات که نماینده ولی‌فقیه است، به زودی شاهد افزایش سهم عموم فقرا در این بخش باشیم.

وی تصریح کرد: طبق روال سال‌های گذشته وجوهات زکات امسال نیز با اولویت پیشنهاد زکات‌دهندگان و تحت نظارت رئیس ستاد احیای زکات برای محرومیت‌زدایی و عمران و آبادانی منطقه صرف خواهد شد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول