اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شوشتر:

حضرت علی‌اکبر(ع) الگوی برتر نسل جوان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شوشتر گفت: حضرت علی‌اکبر(ع) الگوی برتری برای جوانان ایران زمین است و باید در این باره تلاش کنیم تا این الگوی برتر معرفی شود.

حضرت علی‌اکبر(ع) الگوی برتر نسل جوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی عصر امروز در دیدار با جوانان نمونه شهرستان شوشتر به مناسبت روز جوان اظهار داشت: حضرت علی‌اکبر(ع) به نقل از حضرت امام حسین(ع) شبیه‌ترین افراد از نظر ظاهری و اخلاقی به پیامبر اکرم(ص) بوده است که این مهم معناهای بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه تشابه اخلاقی به پیامبر اکرم(ص) به نقل از امام حسین(ع) معانی فراوانی دارد، افزود: پیامبر دارای خلق عظیم، شرح صدر و... بوده است که با توصیف امام حسین(ع) از حضرت علی‌اکبر(ع) در روز عاشورا همه این اوصاف به این الگوی بزرگ نیز تعلق دارد.

وی با اشاره به اینکه بصیرت حضرت علی‌اکبر(ع) در مسائل مختلف بسیار زیاد است، تأکید کرد: در مسائل اخلاقی و سیاسی و دینی حضرت علی‌اکبر(ع) در زمان خود بصیرتی مثال‌زدنی را از خود به نمایش گذاشته‌اند.

سلیمانی با اشاره به اینکه سفارش رهبری به جوانان باید الگوی فعالیت‌های در نظر گرفته شده برای این قشر باشد، افزود: مقام معظم رهبری درباره توصیه‌های خود به جوانان توصیه به تحصیل، تهذیب و ورزش می‌کند که هر سه مورد باید با هم اجرایی شود و افراط در یکی باعث گمراهی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان شوشتر از بسیاری از شهرهای کوچک‌تر هم‌ارز خود عقب افتاده است و تنها راه پیشرفت آن استمداد از جوانان برای حضور در عرصه‌های مختلف است و باید این مهم در صدر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای شهر باشد.

امام جمعه شوشتر تأکید کرد: جلسات با جوانان در سطح شهرستان شوشتر باید ماهانه و مرتب باشد و در این جلسات باید مسئولان نیز حضوری فعال داشته باشند.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول