اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اجرای طرح اشتغال پرورش اسب

مددجویان خراسان‌شمالی 420 میلیون تسهیلات گرفتند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: برای اجرای طرح اشتغال پرورش اسب مددجویان زیرپوشش این نهاد 420 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

مددجویان خراسان‌شمالی 420 میلیون تسهیلات گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی، امان‌الله حسین‌پور اظهار کرد: هفت طرح پرورش اسب توسط مددجویان این نهاد در حال حاضر اجرا شده است.

وی افزود: اعتبار تسهیلات پرداخت شده برای اجرای این طرح‌ها از محل صندوق اشتغال کمیته امداد تأمین شده است.

حسین‌پور سقف پرداختی به هر یک از این طرح‌ها را 60 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون نیز متقاضیان این طرح در صورت داشتن شرایط می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد امام خمینی (ره) برای پرورش اسب تا سقف 100 میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند. 

وی با بیان اینکه طرح پرورش اسب هم‌اکنون در بخش راز و جرگلان بجنورد توسط مجریان طرح‌های خودکفایی در حال اجرا است، افزود: در آمد ماهیانه این شغل به طور میانگین دو میلیون و 500 هزار ریال و در سال نیز 30 میلیون ریال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی به چگونگی در آمد حاصل از این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: مجریان طرح‌ها در طول سال از محل فروش کرّه اسب‌های خود و شرکت در مسابقات و جشنواره‌های مختلف اسب کسب درآمد می‌کنند و این‌گونه است که با اجرای این طرح چرخه زندگی خانواده‌های خود را می‌چرخانند.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز طرح مذکور در صورت وجود متقاضیان واجد شرایط و امکان‌سنجی چرخه اقتصادی قابل اجرا است، افزود: کمیته امداد علاوه بر پرداخت تسهیلات، بر نظارت مستمر طرح‌ها توسط ناظران اشتغال، برخورداری بیمه تأمین مجریان طرح‌های خودکفایی و گاهاً تأمین علوفه‌ دام مورد نیاز آن‌ها توجه دارد.

حسین‌پور یادآور شد: هر یک از مجریان طرح‌های مذکور تقریباً دارای دو رأس اسب دارند که ارزش هر یک از آنان بین 60 تا 70 میلیون ریال تخمین زده شده است.

انتهای پیام/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول