اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی:

رسالت مطبوعات با استقلال محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی رسالت مطبوعات و رسانه‌ها را در پرتو استقلال قابل تحقق دانست.

رسالت مطبوعات با استقلال محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین ثابت‌قدم‌وحید پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای هیئت مدیره سومین دوره خانه مطبوعات خراسان‌شمالی اظهار کرد: داشتن استقلال مطبوعات در پیشبرد رسالت‌ها و وظایف محوله بسیار مهم بوده از این رو رسانه‌ها باید تلاش کنند تا این استقلال خود را همچنان حفظ کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با بیان اینکه همواره رسانه‌ها را از خودمان می‌دانیم، تصریح کرد:‌ بدیهی است موفقیت و سربلندی خبرنگاران موفقیت این مجموعه محسوب می‌شود.

وی افزود: تنویر افکار عمومی، توسعه استان، ارتقای فرهنگ عمومی از مهم‌ترین کارکردهای رسانه‌ها بوده با این وجود استقلال مطبوعات مهم بوده و انجام رسالت مطبوعاتی در پرتو استقلال آن ممکن است.

ثابت‌قدم‌وحید با بیان اینکه نباید رسانه‌ها وابستگی مالی به دستگاهی داشته باشند، گفت:‌ باید مراقب بود که این به سمت مسامحه نرود که زیبنده رسانه‌ها نیست.

وی تصریح کرد:‌ البته درست است که رسانه‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند، لیکن نباید خود را مدیون مردم و رسالتی که بر دوش ما گذاشته شده، کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت:‌ مردم به رسانه‌ها اعتماد داشته از این رو این اعتماد مردم فرصتی برای ظهور و بروز رسالتی که بر دوش رسانه‌ها گذاشته شده می‌باشد.

وی تصریح کرد: سطح مطبوعات به گونه‌ای بالا رود که مردم مشتری آن باشند نه دستگاه‌های اجرایی که البته این با تلاش رسانه‌ها قابل تحقق است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه انتقاد باید منصفانه باشد، افزود: در کنار این نقدها به حق‌الناس و حق‌الله نیز توجه شده تا نقدها اثرگذاری خود را داشته باشند.

ثابت‌قدم‌وحید اظهار کرد: نقد منصفانه باعث پویایی جامعه شده و نباید از این فرصت برای توسعه و پیشرفت جامعه غفلت کرد.

وی نقد منصفانه را سبب فعال‌شدن هر چه بیشتر مسئولان و پیگیری برای رفع مشکلات موجود برشمرد و گفت: ما علاقه‌مند بوده که مطبوعات استان ما را هم نقد کنند و از ما هم مطالبه کنند، البته لازم است تا این نقدها به صورت علمی، کارشناسی و دقیق صورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی دستگاه‌ها را برای توسعه و ارتباط با مردم نیازمند رسانه‌ها دانست و افزود: رسانه ابزاری است که دستگاه‌ها به این ظرفیت برای برقراری ارتباط با مردم و انعکاس خدمات خود نیازمند بوده، از این رو نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در شرایط امروز بیش از پیش نمایان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اثربخشی اقدامات دستگاه‌ها، آنان نیازمند به مطبوعات هستند و این ظرفیت در رسانه‌ها وجود داشته تا ضمن انعکاس این اخبار، مطالبات مردم را از مسئولان به عنوان نمایندگان افکار عمومی پیگیری کنند.

ثابت‌قدم‌وحید اظهار امیدواری کرد تا با همدلی و مشارکت رسانه‌ها استان، خراسان‌شمالی توسعه و به جایگاه واقعی خود برسد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول