اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر کرج:

تکریم ارباب رجوع در شهرداری‌ها باید اصل باشد

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: مدیران و کارکنان بخش‌های مختلف شهرداری‌ها باید همواره تکریم ارباب رجوع را اصل و اولویت نخست کاری خود بدانند.

تکریم ارباب رجوع در شهرداری‌ها باید اصل باشد

حجت‌الاسلام عبدالله پورمظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبری عظیم‌الشان انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که صاحب اصلی انقلاب مردم هستند.

وی تصریح کرد: جملات و عبارات بسیاری از امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب مبنی بر لزوم رعایت حقوق و احترام مردم نقل و ثبت شده که نشان دهنده اهمیت موضوع رضایت شهروندان است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: به طور قطع رهبران انقلاب اسلامی به صورت ظاهری و شعاری بحث تکریم ارباب رجوع را مطرح نکرده و ضرورتی مهم را دریافته‌اند که تا این حد بر موضوع فوق تاکید داشته‌اند.

پورمظاهری با بیان اینکه شهرداری‌ها از جمله دستگاه‌ها و نهادهایی هستند که شهروندان به صورت مستقیم با آن کار داشته و بیش از دیگر ارگان‌ها با ارباب رجوع سر و کار دارند، گفت: وقتی بحث تکریم ارباب رجوع مطرح می‌شود، چند نهاد و دستگاه در اولویت قرار می‌گیرند که یکی از مهم‌ترین آنها شهرداری‌ها هستند.

وی تصریح کرد: علت این است که بسیاری از مردم شاید در تمام طول عمر و زندگی خود با وزارتخانه‌هایی چون دفاع و امور خارجه کار نداشته باشند، اما اکثریت قریب به اتفاق مردم بارها به شهرداری‌ها و کلانتری‌ها مراجعه و پیگیر مشکلات و نیازهای خود بوده‌اند.

این مسئول تاکید کرد: بنابراین لزوم احترام به مراجعان و رعایت حقوق آنها در این نهادها بیش از دیگر دستگاه‌ها بوده و به همین دلیل لازم است مدیران و کارکنان شهرداری‌ها در این خصوص آموزش لازم را در طول مدت ماموریت خود ببینند.

شهرداری‌ها شعار تکریم ارباب رجوع را ندهند

پورمظاهری در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری‌های مناطق مختلف کلانشهر کرج از نظر تکریم ارباب رجوع موفق بوده‌اند؟ گفت: در سال‌های اخیر کارهای خوبی در این حوزه انجام شده که قابل تقدیر است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: البته هنوز نواقص و کاستی‌هایی را شاهد هستیم که باید مدیران ارشد شهرداری‌‌ها برای رفع این موارد تلاش کنند.

این مسئول با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع از سوی شهرداری‌ها نباید به عنوان یک شعار ظاهری مطرح باشد، متذکر شد: مردم انتظار دارند که در عمل از سوی کارکنان و مدیران تکریم و حقوق آنها برآورده شود.

وی در پایان تاکید کرد: همه امور در شهرداری‌ها به دلیل اینکه با زندگی مردم به صورت مستقیم رابطه دارد، باید بر اساس نیاز شهروندان بوده و خواسته‌های مردمی در زمان طراحی و اجرای پروژه‌ها و برنامه‌ها اصل و اولویت نخست مدیران و کارکنان این دستگاه باشد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول