اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبادان:

سوداگران اقتصادی کرکره مغازه‌های خود را برای نابسامانی بازار پایین کشیده‌اند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت آبادان گفت: سوداگران اقتصادی با سوءاستفاده از وضعیت اقتصادی کشور کرکره مغازه‌های خود را پایین کشیده و به اوضاع نابسامان اقتصادی دامن می‌زنند.

سوداگران اقتصادی کرکره مغازه‌های خود را برای نابسامانی بازار پایین کشیده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت الاسلام فیض‌الله رجبی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای آبادان برگزار شد با اشاره به افزایش گرانی‌ها در بازار کالاهای اساسی مردم اظهار کرد: گرانی صدای ملت و مراجع را در درآورده و اگر دولت توانایی کنترل بازار و قیمت‌‌ها را ندارد مردم را به صرفه‌جویی و صبر دعوت کنیم.

این مسئول ادامه داد: افزایش قیمت‌ها در بازار تنها به علت تحریم‌های غرب نیست بلکه سه عنصر داخلی و مهم دیگر نیز باعث تشدید این جریان در کشور شده است.

امام جمعه موقت آبادان افزود: اول می‌توان به عناصری اشاره کرد که در آغاز سعی داشتند دولت را ناکارآمد جلوه دهند و تا کنون نیز این راه را ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به دو عنصر دیگر داخلی که باعث افزایش این گرانی‌ها در هفته‌های اخیر کشور شده‌اند تصریح کرد: سیاست‌های غیر صحیح و نادرست دولت در کشور، اوضاع  اقتصادی را از دست دولتمردان خارج و گرانی در سبد کالاهای اساسی ملت جا داده است.

رجبی ادامه داد: گروه سوم سوداگران اقتصادی هستند که با سوءاستفاده از وضعیت اقتصادی کشور کرکره مغازه‌های خود را پایین کشیده و به این اوضاع دامن می‌زنند.

این مسئول عنوان کرد:‌ ما به دولت پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریع‌تر اوضاع را کنترل کرده و با سیاست‌های عالمانه‌ای که مبنای حساب‌گری دارد جلو رفته و گرانی‌ها را کنترل کند.

امام جمعه موقت آبادان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان در 26 تیرماه سال 58 گفت: وظیفه اصلی شورای نگهبان نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی است تا قوانین این مجلس از چهارچوبه قانون اساسی خارج نشود.

وی ادامه داد: از دیگر وظایف این شورا نظارت بر انتخابات مختلف در نظام اسلامی است که این نظارت مدبرانه باعث افزایش ارزشمندی نظام ما می‌شود و باید این راه حفظ شده و تداوم یابد.

رجبی با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری در نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: به گفته رهبر کبیر انقلاب (ره)، مجلس خبرگان میزان است و این میزان با حفظ قوانین باید آنچنان عمل کند که میزان مشخص شده به هم نخورد و خللی در آن ایجاد نشود.

این مسئول در ادامه با اشاره به واقعه 27 تیر گفت: این روز که مصادف به پذیرش قطعنامه 598  شورای امنیت سازمان ملل از سوی امام خمینی (ره) بود یک روز مهم و تاریخی در نظام ما است.

امام جمعه موقت آبادان افزود: بعد از پذیرش این قطعنامه دشمن فکر کرد نظام تضعیف شده و رزمندگان اسلام از جنگ تحمیلی هشت ساله خسته شده‌اند و با یک برنامه‌ریزی جاهلانه از سمت جنوب غربی کشور تدارک یک حمله مسلحانه به ایران را فراهم کرد.

وی گفت: نظامیان ایران اسلامی با دفاعی جانانه نشان دادند که تحت رهبری امام خمینی(ره) اجازه نمی‌دهند که این خاک مقدس آلوده شود.

نظام سوریه ایده‌ال نیست، اما بیشترین سهم را در مبارزه با اسرائیل دارد

رجبی در بخش دیگر از خطبه‌های این هفته نماز جمعه آبادان با اشاره به وقایع خارجی در هفته‌های اخیر گفت: نظام سوریه یک نظام ایده‌‌آل نیست اما بزرگترین و مهم‌ترین سهم در مبارزه علیه اسرائیل و دفاع از ملت مظلوم فلسطین را در میان دیگر کشورهای عربی دارد.

وی تصریح کرد: اگر سوریه و مقاومتش نباشد مردم غزه بار دیگر در خطر هستند بنابراین امریکا سعی در کنترل اوضاع سوریه و شکستن مقاومت ملت سوریه دارد.

امام جمعه موقت آبادان متذکر شد: بعضی از کشورهای منطقه مانند ترکیه و عربستان در این خیانت بزرگ به ملت‌های مسلمان با کشورهای غربی همگام شده‌اند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: انتظاری که در میان ملت ایران وجود دارد دعا برای ظهور امام مهدی موعود (عج) و تلاش در راه رسیدن به این ظهور مقدس و بزرگ است.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول