اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

قطعنامه 598 برگ برنده ملت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: پذیرش قطعنامه 598 سازمان ملل از سوی رهبر کبیر انقلاب (ره) در 27 تیر سال 67 نشانی از متجاوز بودن عراق بعثی در زمان صدام حسین و برگ برنده ملت ایران است.

قطعنامه 598 برگ برنده ملت ایران است

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به‌مناسبت نزدیک شدن سالگرد پذیرش قطعنامه 598 سازمان ملل از سوی ایران اظهار کرد: حکومت بعثی عراق با تجاوز به خاک ایران در زمان جنگ تحمیلی و با حمایت‌های نظامی و تبلیغاتی غرب به دنبال ارائه چهره‌ای متجاوزگر از ایران بود.

وی با بیان اینکه قطعنامه 598 از ایران چهره‌ای نامدار در بین جهانیان ساخت و نشان داد ملت و حکومت اسلامی ایران پای آرمان‌های انقلابی خود ایستاده‌اند، افزود: اسلام ماهیتاً دین صلح و صفا، برادری است و خواستار زندگی صلح آمیز و مسالمت‌آمیز بین همه دولت‌ها و ملت‌ها است.

امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه دین اسلام و آموزه‌های صلح‌آمیز بودن دین آخرین منجی عالم بشریت برای جهانیان و ملت‌های مسلمان است، تصریح کرد: اسلام مسلمان را به زندگی آرام و توأم با تعامل دعوت می‌کند اما چنانچه عده‌ای قصد تجاوز به سرزمین‌ها و مرزهای فکری مسلمانان را داشته باشد آیات قرآن مؤمنان را دعوت به مقابله جدی می‌کند.

وی ادامه داد: اصل ماهیتی دین اسلام بر پایه جنگ نبوده و نیست اما چنانچه کوتاهی دست فتنه‌گران و متجاوزان راهی جز جنگیدن باقی نگذاشته باشد، دعوت به پایداری و مقابله مسلمانان از سوی اسلام داده می‌شود.

* قطعنامه 598 پیامد مذاکرات هیئت‌های سازمان ملل متحد با ایران بود

محمدی اصفهانی با اشاره به اینکه قطعنامه 598 که پیامد مذاکرات و گفت‌وگوی هیئت‌های سازمان ملل متحد با ایران بود نشانی از پیامد‌های مثبت این قطعنامه در میان جهانیان است، خاطرنشان کرد: ملت و حکومت ایران اسلامی از مرزهای خاکی و اعتقادات فکری خود دفاع کرد و با پذیرش قطعنامه 598 درس آموزنده‌ای به همه کشورهای اشغال‌گری داد که فکر تجاوز به خاک ایران را در ذهن خود داشتند.

وی با اشاره‌ به پیامد‌های مثبت این قطعنامه برای ایران و به خصوص مردم مقاوم و سرافزار آبادان گفت: عقب‌‌نشینی دشمن به مرزهای شناخته شده قرارداد الجزایر، مبادله اسرا جنگی بین کشور عراق و ایران که نشانش از اصل انسانی و حقوق بشر از جمله این پیامد است.

امام جمعه آبادان در پایان اظهار کرد: پرداخت غرامت جنگ توسط دولت عراق، معرفی عراق به‌عنوان متجاوزگر به جهانیان، بازسازی پالایشگاه آبادان و آغاز کار پالایشگاه در منطقه، لایروبی رودخانه اروند، فعالیت جریان‌های اقتصادی در آبادان و استان خوزستان از پیامد‌های مثبت قطعنامه برای ملت و کشور ایران در جهان بود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول