اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس امنیت و اطلاعات فرماندهی انتظامی زنجان:

نیروی انتظامی با شیوه‌های فرهنگی با مقوله بدحجابی مقابله می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس امنیت و اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: نیروی انتظامی از شیوه‌های مختلف فرهنگی برای مقابله با بدحجابی در جامعه استفاده می‌کند.

نیروی انتظامی با شیوه‌های فرهنگی با مقوله بدحجابی مقابله می‌کند

محمد اسدی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: برخورد با افراد بی‌حجاب و توجه به رعایت حجاب و عفاف از وظایف قانونی، شرعی و اخلاقی نیروی انتظامی محسوب می‌شود.

وی بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و افزود: وظیفه دستگاه‌‌های فرهنگی است که در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و راهکارهای مناسبی برای فرهنگ‌سازی در این زمینه ارائه کنند.

رئیس پلیس امنیت و اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه فعالیت‌های نیروی انتظامی در زمینه عفاف و حجاب نافی فعالیت سایر دستگاه‌های اجرایی نیست، افزود: نیروی انتظامی نیز از شیوه‌های فرهنگی برای مقابله با بدحجابی در جامعه استفاده می‌کند.

وی با اشاره به برخورد نیروی انتظامی با نمادهای خاص از جمله مانکن‌ها که با اهداف ویژه در جامعه حضور می‌یابند، افزود: برخی از این افراد به صورت سازمان یافته و برخی نیز از روی نادانی به چنین اقداماتی دست می‌زنند.

اسدی‌فر با بیان اینکه گروه‌های سازمان یافته در استان زنجان فعالیت نمی‌کنند، افزود: اکثر افراد جامعه ناآگاهانه چنین اقداماتی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به برخورد لسانی با افراد بدحجاب در جامعه تصریح کرد: در صورت تکرار جرم، افراد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس پلیس امنیت و اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان از اجرای طرح‌های مختلف حجاب و عفاف در استان خبر داد و یادآور شد: با اجرای این طرح‌ها وضعیت استان در بخش‌های مختلف ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح گشت امنیت اخلاقی در سطح استان خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت بانوان این طرح در سطح استان اجرا می‌شود.

اسدی‌فر با بیان اینکه در اجرای طرح‌های عفاف و حجاب نیروی انتظامی از کادر خانم‌ استفاده می‌کند، افزود: ماموران مرد تنها در کنار ماموران خانم قرار می‌گیرند.

وی از بررسی وضعیت اخلاقی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و فضاهای عمومی خبر داد و گفت: رسالت نیروی انتظامی بررسی وضعیت عفاف در جامعه است که در این زمینه تاکنون گام‌های را موثری برداشته است.

رئیس پلیس امنیت و اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به رسالت رسانه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در زمینه آگاه‌سازی جامعه نقش اساسی دارند.

وی بروز بدحجابی در جامعه را تهاجم فرهنگی دشمن از جمله شبکه‌های ماهواره‌ای و برنامه‌های ضد اسلامی دانست و افزود: بدپوششی و ارتباط نامشروع از طریق رسانه‌های بیگانه به جوامع القا می‌شود.

اسدی‌‌‌فر بر ضرورت آگاهی‌رسانی به خانواده‌ها در زمینه آسیب‌های ماهواره تاکید کرد و گفت: باید خانواده‌ها را با مضرات استفاده از فضای سایبری، امکانات ماهواره‌ای و شبکه‌های مختلف ضد انقلاب آشنا کرد.

وی جلب مشارکت مردم در زمینه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مهم دانست و گفت: باید مردم برای احیای این فریضه با نهادهای دولتی همکاری کنند.

رئیس پلیس امنیت و اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه باید مسئولان در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اقدامات لازم را انجام دهند، افزود: مردم نیز در این زمینه موثر هستند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول