اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد

اعزام 1000 مبلغ دینی به مناطق مختلف گیلان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان از اعزام بالغ بر یک‌هزار مبلغ دینی به مناطق مختلف استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

اعزام 1000 مبلغ دینی به مناطق مختلف گیلان

حجت‌الاسلام سید حسین گلمیرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در آخرین جمعه ماه شعبان به فضیلت ماه رمضان اشاره کرد و فرمود ماه خدا به شما روی می‌آورد که خوبی‌ها در آن چند برابر، درجات و مقام‌های اهل ایمان بالا، خواب و عبادت شما نزد خداوند محفوظ است.

وی با بیان ارزش‌های ماه رمضان، به سخنان پیامبر اکرم (ص) در این زمینه اشاره کرد و افزود: در این ماه نفس‌های شما تسبیح است و در این ماه به زیردستان رحم کرده، اخلاق را نیکو کنید، خشم را فرو برید، صله رحم کنید، پیرمردان را احترام و از دروغ و کار حرام اجتناب کنید، قرآن زیاد بخوانید، به فقرا و نیازمندان رسیدگی کنید، استغفار فراوان کنید و آزار خود را از دیگران باز دارید که اگر چنین شد بعد از ماه رمضان مانند کسی خواهید بود که تازه از مادر متولد شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه قبل از فرا رسیدن ماه رمضان به برکت انقلاب اسلامی بحث غبارروبی و عطرافشانی مساجد توسط این اداره کل صورت می‌گیرد، تصریح کرد: این فعالیت‌ها به عنوان یک فرهنگ به دلیل اهمیت مکان مسجد و جذب جوانان و معرفی برنامه‌های فرهنگی انجام می‌شود.

وی، با بیان اینکه بیش از دو هزار و 500 مسجد در استان وجود دارد که بیشتر آنها برای پذیرایی ماه رمضان غبارروبی می‌شوند، ابراز کرد: بیش از یک‌هزار مبلغ دینی به تمام روستاها، شهرها، تکایا و مساجد مختلف در استان اعزام می‌شوند.

گلمیرزاده، برگزاری جلسات قرآنی، محافل انس با قرآن، تشکیل کلاس‌های فقهی، حلقه‌های معرفتی و گردهمایی توجیهی در دهه پایانی ماه شعبان را از دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان عنوان کرد.

وی، به موضوع برگزاری کلاس‌های فقهی و حلقه‌های معرفتی اشاره کرد و گفت: تحلیل مسائل سیاسی داخلی، خارجی، منطقه‌ای و جهان اسلام، تبیین فرمایش مقام معظم رهبری در راستای نامگذاری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را از جمله مباحث قابل طرح در جلسات مذکور عنوان کرد. 

این مسئول یادآور شد: توجه دادن به فرهنگ کار و تلاش، لزوم افزایش بهره‌وری و کیفیت کار و سرمایه ایرانی، اهمیت وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان، موضوع عفاف و حجاب، اهمیت تشکیل خانواده، ضرورت فعالیت‌های تبلیغی برای جذب جوانان به حوزه‌های علمیه و توجه دادن به فرهنگ بومی و منطقه‌ای از دیگر مباحث قابل مطرح در این جلسات هستند.

وی، ماه رمضان را ماه فکر و اندیشه، خلوت با خود، مناجات با خدا و فرصتی استثنایی برای انسان نامید.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول