اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط تیم خیریه نورآوران سلامت صورت گرفت

انجام عمل جراحی 1500 بیمار مبتلا به آب مروارید در پنج استان

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگ‌کننده تیم خیریه نورآوران سلامت گفت: تیم نورآوران سلامت در سفر به پنج استان کشور یک‌هزار و 527 بیمار مبتلا به کاتاراکت (آب مروارید) را جراحی کردند.

انجام عمل جراحی 1500 بیمار مبتلا به آب مروارید در پنج استان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین حسنی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برای حضور تیم خیریه نورآوران سلامت در کردستان که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی استان در سنندج تشکیل شد، اظهار کرد: عملیات اجرایی حضور این تیم در استان‌های مختلف کشور از نیمه دوم سال 89 شروع شده است.

وی تصریح کرد: یکی از دورترین مناطق کشور که امکان حضور و خدمت‌رسانی در آنجا مشکل بود به عنوان اولین منطقه حضور این تیم انتخاب شد.

وی ادامه داد: بعد از انتخاب منطقه محروم، گروه آماده شده و عازم منطقه مورد نظر می‌شود و 50 تا 100 روز حتی گاهی هم بیشتر از این زمان به ارائه خدمت می‌پردازند.

مدیر هماهنگ‌کننده تیم خیریه نورآوران سلامت گفت: این تیم در قالب چهار تریلی شامل دو تریلی مربوط به اتاق عمل، یک تریلی مخصوص دندانپزشکی و یک اتاق معاینه چشم پزشکی و یک تریلی پشتیبانی عازم مناطق تعیین‌شده می‌شوند.

حسنی بیان داشت: تیم‌های پزشکی هفته به هفته جایگزین می‌شوند و معمولا پزشکان متخصص یک هفته در منطقه حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: بیمارانی هم که نیازمند عینک باشند به صورت رایگان تهیه و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با هماهنگی صورت گرفته شده با وزارت بهداشت، دانش‌آموزان و زنان باردار در اولویت ارائه خدمات مربوط به دندان‌پزشکی قرار دارند.

مدیر هماهنگ‌کننده تیم خیریه نورآوران سلامت گفت: بیماران مبتلا به کاتاراکت (آب مروارید) در اتاق عمل سیار تیم تحت جراحی قرار می‌گیرند ولی جراحی بیماری‌هایی استرابیسم در نزدیک‌ترین بیمارستان منطقه انجام می‌شود.

حسنی نبود پزشکان متخصص در برخی از مناطق کشور را اسف‌بار دانست و تصریح کرد: با توجه به عدم توسعه‌یافتگی در بسیاری از مناطق دورافتاده کشور، ارائه خدمات پزشکی توسط یک تیم به تنهایی صورت نمی‌گیرد و برای تحقق این امر باید در همه مناطق یک خیزش و حرکت جدی ایجاد کنیم.

به گفته وی، تیم نورآوران سلامت بعد از کردستان عازم استان ایلام خواهند شد تا گروه دیگری از محرومان کشور از امکانات چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی بهره‌مند شوند.

وی اعلام کرد: بعد از هر سفر یک نشریه با هدف معرفی افراد و پزشکان شرکت‌کننده در تیم نورآوران سلامت منتشر می‌شود.

گفتنی است، گروه خیریه نورآوران سلامت به سرپرستی سیدحسن هاشمی و با حضور جمعی از چشم پزشکان، اپتومتریست‌ها، متخصصان بیهوشی، دندان‌پزشکان، تکنیسین‌های اتاق عمل، پرستاران و سایر علاقمندان مشارکت در این برنامه خیر است که با هدف ارائه خدمات درمانی و تخصصی رایگان در مناطق محروم کشور مستقر و خدمات چشم‌پزشکی و دندانپزشکی را به ساکنان در مناطق محروم ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول