اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در برنامه پنجم توسعه محقق می‌شود؛

تولید روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: تا انتهای برنامه پنجم توسعه، روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی تولید می‌شود.

تولید روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی

موسی سوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق نفت و گاز کشور است و توسعه فازهای مختلف در این منطقه اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: مجموعه صنعت نفت برای رشد و توسعه پارس جنوبی اهتمام ویژه‌ای دارند و با تلاش متخصصان داخلی در سال جاری به نتایج بسیار خوبی خواهیم رسید.

مدیرعامل نفت و گاز پارس با اشاره به روند مطلوب اجرای فازهای در دست اجرا خاطر نشان کرد: در برخی از فازها از برنامه از قبل تعیین شده جلوتر هستیم و امیدوار هستیم در تمام فازها بتوانیم در موعد مقرر نسبت به تحویل فازها اقدام کنیم.

سوری با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی و تنبیهی برای پیمانکاران گفت: پیمانکارانی که زودتر از موعد مقرر به تکمیل فازها اقدام کنند به ازای هر ماه تسریع، 50 میلیون دلار پاداش می‌گیرند و پیمانکاران ضعیف نیز به ازای هر ماه تاخیر به همین میزان جریمه می‌شوند.

وی از تولید زودهنگام از فازهای پارس جنوبی خبر داد و افزود: در سال جاری فازهای 12 و 15 و 16 در مدار تولید قرار می‌گیرد و  همچنین فاز 17 و 18 نیز در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد که راه‌اندازی یکی از هر کدام از فازهای ذکر شده قطعی است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از تولید روزانه 800 میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی در برنامه پنجم توسعه خبر داد و اذعان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا پایان برنامه پنجم توسعه شاهد تولید روزانه 800 میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی خواهیم بود.

سوری بیان کرد: در سال گذشته بیش از 45 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید روزانه گاز کشور اضافه شده و امسال نیز با تولید زودهنگام از 5 فاز پارس جنوبی این میزان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

این مسئول از تولید روزانه 1.2 میلیون بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی خبر داد و یادآور شد: با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان برنامه پنجم توسعه، روزانه بالغ بر یک میلیون و 200 هزار بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی تولید خواهد شد.

وی گفت: از تمام امکانات و توان موجود برای رشد و توسعه پارس جنوبی استفاده می‌کنیم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول