اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تأمین‌ اجتماعی خراسان جنوبی:

نظام سرپایی سلامت کشور سامانی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر درمان تأمین‌ اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید توجه ویژه به سلامت کشور شود، گفت: نظام سرپایی سلامت کشور سامانی ندارد.

نظام سرپایی سلامت کشور سامانی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرزاد فیروزی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح طرح پزشک خانواده برگزار شد با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده یکی از طرح‌های موثر در ارتقای سلامت کشور است، اظهار کرد: اجرای این طرح در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت مزیت‌های زیادی دارد که باید مسئولان مربوطه توجه ویژه به آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه نظام سرپایی سلامت کشور ساماندهی درستی ندارد، گفت: با اجرای این طرح امید است هزینه‌های بیماری‌های سرپایی کمتر شده و ساماندهی در بحث نظام سرپایی سلامت کشور به وجود آید.

مدیر درمان تامین ‌اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ارائه خدمت خارج از طرح پزشک خانواده امکان‌پذیر نیست،‌ افزود: هدف از اجرای طرح پزشک خانواده، هدفمندسازی و دریافت خدمات درمانی با هدف کنترل و مدیریت هزینه‌های درمان است.

فیروزی ادامه داد: از این به بعد تمامی بیمه‌شدگان تامین ‌اجتماعی موظف هستند زیرپوشش طرح پزشک خانواده قرار گیرند چرا که در خارج از ساختار پزشک خانواده امکان استفاده از خدمات بیمه‌‌ای این سازمان وجود ندارد.

وی به ضروری بودن اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: در این طرح بیمه‌شده با توجه به شناختی که نسبت به پزشکان عمومی منطقه خود دارد به تنهایی و یا به همراه سایر اعضای خانواده خود، یکی از پزشکان عمومی را به عنوان پزشک امین انتخاب می‌کند.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: پزشک امین پس از انجام معاینات اولیه برای وی پرونده سلامت تشکیل می‌دهد و همه اطلاعات تشخیصی، درمانی و سوابق پزشکی فرد را در پرونده سلامت ثبت و نگهداری می‌کند.

فیروزی با اشاره به اینکه پزشک امین وظیفه حفظ و ارتقای سلامت بیمه‌شده را بر عهده داشته و علاوه بر ارائه خدمات تشخیصی درمانی مشاوره‌های درمانی نیز ارائه می‌کند، گفت: همچنین ترویج و آموزش بهداشت به بیمه‌شدگان و خانواده آنان از وظایف پزشک خانواده است.

وی مزایای اجرای طرح پزشک خانواده را بسیار زیاد دانست و افزود: کاهش ارتباط مالی بین بیمار و پزشک، کاهش یافتن بار مالی دارو برای بیمار، نظارت بر امر درمان، داشتن پرونده سلامت و عدالت در توزیع پزشک در مناطق محروم از جمله مزایای این طرح بزرگ است.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی خراسان جنوبی نقش رسانه‌ها را در فرهنگ‌سازی این طرح بزرگ بسیار مهم دانست و گفت: باید رسانه‌ها و صدا و سیما در امر اطلاع‌رسانی طرح پزشک خانواده بیشتر تلاش کنند.

فیروزی از تبدیل شدن دفترچه‌های بیمه به کارت سلامت در آینده خبر داد و گفت: کارت‌هایی حاوی اطلاعات شخصی افراد به جای دفترچه‌ها ارائه می‌شود که افراد فقط با داشتن همان کارت می‌توانند به پزشک‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول