اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بجنورد

101 پزشک برای طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کردند

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز بهداشت بجنورد اعلام کرد: 101 پزشک در این شهر برای اجرای طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کردند.

101 پزشک برای طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، فلوریا انفرادی بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران این شهرستان اظهار کرد: علاوه بر این پزشکان 30 پرستار و 40 کارشناس مامایی نیز در اجرای این طرح مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از شهروندان برای مراجعه به پزشک به احتمال زیاد نیمه اول مردادماه آغاز شود، افزود: در طرح پزشک خانواده برای جلوگیری از مشکلات، منطقه‌بندی شده و ساکنان هر منطقه می‌بایست پزشک همان منطقه را به عنوان پزشک خانواده انتخاب کنند.

انفرادی با اشاره به اینکه در این طرح هر دو هزار و 500 نفر تحت نظر یک پزشک قرار خواهند داشت، گفت: رویکرد پزشک خانواده پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامتی است.

وی با بیان اینکه در گذشته بیماری‌های عفونی مشکل جامعه بود، تصریح کرد: اکنون این بیماری‌ها به سمت قلبی، عروقی، دیابت و ... رفته است.

سرپرست مرکز بهداشت بجنورد گفت: بر اساس آمار 45 درصد از مرگ و میرها بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی، ‌18 درصد دیابت صورت می‌گیرد که مهم‌ترین عوامل آن کم‌تحرکی، افزایش وزن و تغذیه نامناسب است.

وی با تاکید بر اینکه سیستم ارجاع در اجرای این طرح رایگان است، افزود: طبق این طرح تمام خدمات اعم از ویزیت پزشک، دارو رایگان است.

انفرادی با بیان اینکه پزشک خانواده در این طرح باید تلفن همراه خود را در اختیار افراد زیرپوشش در هر منطقه قرار دهد، گفت: تلفن همراه پزشک خانواده باید در 24 ساعت روشن بوده تا مردم در صورت ضرورت با وی تماس بگیرند.

وی ساعت کاری پزشکان را در این طرح صبح و بعد از ظهر هر کدام به مدت چهار ساعت عنوان کرد و افزود: این طرح تأثیر بسزایی در ارتقای سلامت داشته و اجرای آن به یک عزم ملی نیاز دارد.

سرپرست مرکز بهداشت بجنورد اظهار کرد: اکنون سمت و سوی درمان محوری به سمت سلامت محوری می‌رود، از این رو توجه به طرح پزشک خانواده می‌تواند این مهم را برای خانواده‌ها به ارمغان بیاورد.

وی در عین حال با اشاره به اینکه حدود 17 درصد مردم بجنورد فاقد بیمه هستند، گفت:‌ زمینه‌های خوبی از جمله بیمه ایرانیان برای پوشش‌های بیمه‌ای و صدور دفترچه بیمه فراهم شده که افراد فاقد بیمه باید به این مرکز مراجعه کنند.

انفرادی تصریح کرد:‌ ارائه خدمات در طرح پزشک خانواده بدون دفترچه امکان پذیر نبوده و باید افراد فاقد بیمه نسبت به دریافت دفترچه اقدام کنند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول