اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان قطب سوختگی جنوب غرب کشور خبر داد

پیوند پوست در سوختگی‌های شدید در بیمارستان طالقانی اهواز

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز از اجرای روش جدید پیوند پوست برای نخستین بار در این محل به عنوان قطب درمان سوختگی جنوب غرب کشور خبر داد.

پیوند پوست در سوختگی‌های شدید در بیمارستان طالقانی اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مهران گلبهار ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها گفت: در این بیمارستان تکنیک جدیدی برای نخستین بار در استان و برای دومین بار در کشور برای ترمیم پوست پس از سوختگی به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی پیوند پوست را از مهمترین اعمال جراحی عنوان کرد و افزود: در تمام اعمال جراحی پیوند پوست، از پوست سالم برای پوشاندن قسمت‌های از بین رفته و ترمیم آنها استفاده می‌شود.

گلبهار ادامه داد: آخرین تکنیک ترمیم و پیوند پوست حدود هفت ماه پیش پس از مطالعه، انجام آموزش و انتقال تکنولوژی تغییر کرد و روش موسوم به «مایکروگرفت» از بهمن ماه به صورت عملیاتی در این بیمارستان به اجرا در آمد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این در درمان سوختگی‌های شدید و پیوند با مشکلاتی مواجه می‌شدیم، اظهار کرد: این تکنیک عمل پیوند را با حداقل پوست سالم باقیمانده از بیمار ممکن می‌کند، همچنین احتمال عفونت زخم را به حداقل می‌رساند و اغلب نتیجه موفقیت‌آمیزی خواهد داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سوختگی‌های 70 و 80 درصد با این روش جدید امکان بهبود در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در شش ماه گذشته اکثر قریب به اتفاق اعمال جراحی پیوند در این بیمارستان با استفاده از این روش انجام شده است اظهار کرد: بیش از 100 بیمار به این طریق تحت عمل جراحی قرار گرفتند که همگی آنها با موفقیت انجام شده است.

گلبهار درباره این روش توضیح داد: در عمل پیوند، پوست از یک محل برداشته و به محلی که آماده است و عفونت ندارد منتقل می‌شود، تفاوت در این است که در روش موسوم به مایکروگرفت، پوست سالم به قطعات زیاد و بسیار کوچک تقسیم و به صورت قطعات جدا از هم استفاده می‌شود، به همین دلیل امکان بهبود افزایش و احتمال عفونت کاهش می‌یابد.

به گفته وی، روش‌های قدیمی پیوند هنوز هم در کشور انجام می‌گیرد اما در این روش مصرف پوست بالاست به همین دلیل احتمال بهبود سوختگی‌های با درصد بالا وجود ندارد.

وی افزود: روش‌های جدید دیگری نیز برای پیوند پوست در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد که درصدد آموزش و انتقال تکنولوژی این اعمال هستیم.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول