اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر خبر داد

آغاز برداشت خارک و رطب از نخیلات خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از آغاز برداشت خارک و رطب از نخیلات این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت خارک و رطب از نخیلات خرمشهر

ابراهیم داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: عملیات برداشت خارک و رطب از نخیلات این شهرستان آغاز شده و در این زمینه از 210 هزار اصله نخل بارور، محصول برداشت شده است.

وی افزود: 95 درصد خرمای این شهرستان رقم "استعمران" است که با توجه به مسائل و مشکلات پیش آمده از قبیل گرد و غبار و خشکسالی‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود تولید خرما در سال جاری نسبت به سال گذشته با کاهش همراه باشد.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: این مدیریت به‌منظور ارتقای کیفیت و کمیت محصول در قالب پروژه‌های اصلاح و نوسازی باغات اقدام به توزیع رایگان انواع کودهای شیمیایی و بیولوژیک، مساعدت در بهسازی باغات و توزیع رایگان توری پوشش خوشه کرده است.

وی اضافه کرد: همه تلاش ما در راستای سطح کمی و کیفی بخش کشاورزی در شهرستان و حمایت از کشاورزان منطقه است که البته جهاد کشاورزی خرمشهر تاکنون در این زمینه اقدامات مطلوب و مؤثری را انجام داده است.

داوری در پایان از مسئولان ملی و استانی خواستار حمایت بیشتر از بخش کشاورزی شهرستان و رفع معضل گرد و غبار شد زیرا با این روند محصولات باغات کشاورزان هر سال با کاهش تولید مواجه می‌شود.

انتهای پیام/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول