اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

افزایش 20 درصدی موقوفات در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از افزایش 20 درصدی موقوفات در استان زنجان خبر داد.

افزایش 20 درصدی موقوفات در استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به افزایش موقوفات در استان زنجان پیشنهاد وقف مشارکتی، قرآنی، تفاهم‌نامه با صدا و سیما به منظور مستندسازی از جمله تهیه فیلم داستانی کوتاه، فیلم مستند، نماهنگ و ... از جمله اقدامات و پیشنهادات برای توسعه وقف بوده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه وقف در استان زنجان افزود: اداره کل اوقاف استان در زمینه نهادینه‌شدن و ترویج فرهنگ در استان اقدامات مختلفی را انجام داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به تاثیر مثبت تفاهم با ثبت و برگزاری شش جلسه با این اداره کل گفت: صدور سند برای بقعه همه امامزادگان، تهیه نقشه کاداست برای روستاهایی که شش‌دانگ موقوفه هستند از جمله اقداماتی است، که با همکاری ثبت صورت گرفته است.

وی همچنین اعمال ماده 21 قانون ثبت نسبت به مساجد روستایی، صدور سند مالکیت برای همه موقوفات بلامعارض، احصا موانع و مشکلات پرونده‌های تحدید حدود شده که منجر به سند مالکیت نشده به تفکیک شهرستان‌ها و اقدام به منظور صدور سند مالکیت آنها از دستاوردهای مثبت تعامل با ثبت بوده است.

باقری همچنین در مورد تفاهم با نیروهای مسلح نیز ادامه داد: این تفاهم‌نامه نیز مثبت بوده که تمامی موارد آن به سازمان ارسال شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات فرهنگی اداره کل اوقاف افزود: این اقدامات به منظور تبدیل بقاع به قطب فرهنگی صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: اقداماتی که اداره کل اوقاف در بقاع متبرکه استان انجام داده است، به منظور عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول