اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد

اعزام 37 مبلغ قم به بقاع متبرکه گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از اعزام 37 روحانی مبلغ حوزه علمیه قم به بقاع متبرکه استان در ماه رمضان خبر داد.

اعزام 37 مبلغ قم به بقاع متبرکه گیلان

حجت‌الاسلام ولی عادلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت یکی از برنامه‌های فرهنگی اوقاف را پاسخگویی به شبهات مردم عنوان کرد و اظهار داشت: برای این منظور مبلغانی در بقاع متبرکه استان مستقر شدند تا به شبهات مردم پاسخ دهند.

وی، اعزام 37 مبلغ از حوزه علمیه قم و استقرار آنها در بقاع متبرکه استان را از جمله اقدام‌های اوقاف گیلان در ماه مبارک رمضان ذکر کرد.

مدیر کل اوقاف گیلان برپایی محافل قرآنی با حضور قاری مصری را از دیگر برنامه‌های اوقاف برشمرد و تصریح کرد: جلسات تفسیر قرآن نیز هر روز پس از نماز ظهر و عصر در مساجد استان برگزار می‌شود که تاکنون این برنامه مورد استقبال روزه‌داران قرار گرفته است.

وی، اجرای طرح تربیت حافظان قرآن را نیز از دیگر برنامه‌های اوقاف استان بیان کرد و افزود: گروه‌های سنی 7 تا 12 سال، 13 تا 18 سال جوانان و بزرگسال در این طرح جزء‌هایی از قرآن را حفظ می‌کنند.

عادلی درباره اجرای طرح نشاط معنوی ویژه دانش‌آموزان  در بقاع متبرکه استان اذعان کرد: در ماه مبارک رمضان طرح نشاط معنوی در 177 بقعه و امامزادگان استان اجرا می‌شود و 7 هزار و 900 نفر دانش‌آموز در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

وی، اجرای این طرح را با هدف پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و استفاده از ظرفیت آنها برای تبدیل بقاع به کار فرهنگی برشمرد و متذکر شد: در این طرح از مربیان قرآن و هنر استفاده می‌شود.

مدیر کل اوقاف گیلان از اجرای طرح خیمه‌های معرفت در 8 بقاع متبرکه استان خبر داد و یادآور شد: در این طرح روحانیون متخصص و آموزش دیده و دانشجویان علوم قرآنی همکاری دارند.

وی، درباره وضعیت بازسازی بقعه خواهر امام رضا (ع) رشت ابراز کرد: طرح جامع حرم و بافت فرسوده آن پیگیری می‌شود تا با همکاری شورای شهر رشت حرم خواهر امام رضا (ع) از بن بست خارج شود.

عادلی با بیان اینکه بقعه خواهر امام رضا (ع) قطب فرهنگی مرکز استان است، خاطرنشان کرد: امروزه با تلاش‌هایی که با همکاری رسانه‌ها صورت گرفته، بقعه خواهر امام رضا (ع) شناخته شده است.

به گفته وی، بالغ بر 940 بقعه در گیلان وجود دارد که به دلیل شرایط آب و هوایی استان نیاز به بازسازی دارند و هم‌اکنون بهسازی، مرمت و بازسازی 300 بقعه متبرکه گیلان در دست اقدام است که هزینه آنها از محل نذورات بقاع و کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول