اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار جیرفت تأکید کرد

لزوم آگاه‌سازی جامعه در زمینه مخاطرات قاچاق دام

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت با تأکید بر لزوم آگاه‌سازی جامعه در زمینه مخاطرات قاچاق دام گفت: با اطلاع‌رسانی به مردم از طریق رسانه‌ها می‌توان، این پدیده را کنترل کرد.

لزوم آگاه‌سازی جامعه در زمینه مخاطرات قاچاق دام

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سید دادخدا حسینی بعد از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان اظهار داشت: استراتژی کنترل و پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک میان دام و انسان در جمعیت دامی برنامه‌ریزی می‌شود و سازمان دامپزشکی کشور متولی اجرای این امر مهم است.

وی قاچاق دام را تهدیدی علیه سلامت جامعه دانست و افزود: در همین راستا برای مبارزه با این پدیده باید از تمام ظرفیت‌های موجود بهره برد.

حسینی بر لزوم آگاه‌سازی جامعه در زمینه مخاطرات قاچاق دام تأکید و تصریح کرد: با اطلاع‌رسانی به مردم از طریق مسئولان و رسانه‌ها می‌توان، این پدیده را کنترل کرد.

وی ابراز داشت: شهرستان جیرفت در منطقه‌ای قرار گرفته است که زمینه برای ورود کالاهای قاچاق مانند سوخت، دام، کود شیمیایی و ... به آن فراهم است.

حسینی بیان داشت: این حرکت به ویژه در بحث قاچاق دام با توجه به شیوع بیماری‌های مختلف بدون همکاری شهرستان‌های همجوار و اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان به نتیجه نمی‌رسد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت گفت: فرمانداران منطقه جنوب کرمان باید در زمینه جلوگیری از بحث قاچاق دام حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

حسینی عنوان کرد: همچنین افرادی که مبادرت به جابه‌جایی و حمل دام می‌کنند، باید مجوزهای لازم را از اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان اخذ کنند.

وی اذعان داشت: نیروهای انتظامی نیز باید تشدید کنترل و برخورد با محموله‌هایی که بدون مجوز حمل دام اقدام به جابه‌جایی دام زنده می‌کنند را در دستور کار خود قرار دهند.

حسینی خاطرنشان کرد: .امیدواریم بتوان با همکاری و تعامل مقابل این اعمال ناپسند و مخرب را گرفت تا آینده بهتری برای اقتصاد و توسعه منطقه رقم زد.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول