اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گتوند:

مبلغان دینی فریضه زکات را ترویج کنند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گتوند نقش مبلغان در گرایش عمومی و کشاورزان به پرداخت زکات را غیرقابل انکار دانست و بر ترویج این فریضه توسط روحانیان مبلغ تأکید کرد.

مبلغان دینی فریضه زکات را ترویج کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، حجت‌الاسلام علی‌نظر ممبینی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که برای تجلیل از فعالیت‌های مبلغان در ترویج مسئله زکات در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: نقش روحانیان در ترویج مسئله زکات غیر قابل انکار است و باید از جایگاه این افراد تجلیل شود.

وی ادامه داد: بدون شک کسب مقام اول اعطای زکات در استان توسط شهرستان گتوند طی دو سال متوالی، حاصل تلاش و تبلیغ تمام روحانیان و اعضای ستاد زکات است.

ممبینی با اشاره به اهمیت فریضه زکات در اسلام گفت: زکات در اسلام به حدی دارای اهمیت است که در قرآن کریم، آنجا که برای برپایی نماز دستوری صادر می‌شود، پس از آن به پرداخت زکات اشاره شده است و از اینجا می‌توان به اهمیت این فریضه مهم پی برد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات باعث افزایش و برکت محصول می‌شود، خاطر نشان کرد: پرداخت زکات در اسلام بر اساس روایات متعدد نه تنها باعث کاهش محصول نمی‌شود بلکه باعث برکت تولیدات زراعی نیز می‌شود و به این دلیل همواره اسلام برای افزایش محصول و کاهش بلایای طبیعی کشاورزان را به پرداخت زکات تشویق می‌کند.

ممبینی در پایان با اهدای جوایزی به مبلغان حاضر از تلاش‌های آنان در ترویج فرهنگ پرداخت زکات در سطح شهرستان شوشتر تشکر کرد و گفت: حفظ جایگاه نخست پرداخت زکات در شهرستان گتوند افتخاری برای کشاورزان مذهبی و پایبند به احکام اسلامی است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول