اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات استان همدان خبر داد

اجرای پایلوت طرح آب‌درمانی خورشیدی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات استان همدان گفت: طرح آ‌ب‌درمانی‌های خورشیدی به صورت پایلوت در همدان اجرایی می‌شود و دو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اجرای پایلوت طرح آب‌درمانی خورشیدی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی دولو ظهر امروز در ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه در سال گذشته در شهرستان همدان 506 تن تولید ماهی داشته‌ایم، افزود: شهرستان همدان با 108 واحد آبزی‌پروری رتبه دوم را پس از شهرستان نهاوند دارد.

وی تصریح کرد: یک‌میلیون و 383 هزار تن در شهرستان همدان ماهی زینتی داریم و به 350 نفر در شهرستان همدان آموزش طبخ آبزیان داده شده است.

مدیر شیلات استان همدان بیان داشت: در استان همدان 750 نفر آموزش آبزی‌پروری را گذرانده‌اند و در سطح شهرستان همدان 100 نفر در چهار کارگاه آموزش آبزی‌پروری را دیده‌اند.

دولو با بیان اینکه 20 برنامه تبلیغ و ترویج در بخش آبزی‌پروری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در طرح هجرت در شهرستان همدان 16 دوره نظارت بر طرح برگزار شد و 350 مورد شناسنامه‌دار کردن واحدهای آبزی‌پروری صورت گرفت.

وی اضافه کرد: ما دو بخش توسعه و افزایش تولیدات را در برنامه داریم و با توجه به محدودیت منابع به دنبال افزایش تولیدات هستیم و در این راستا تجهیزاتی را به صورت ترویجی و تجهیزاتی برای افزایش تولید و کاهش ریسک تولید داشته‌ایم.

مدیر شیلات استان همدان اضافه کرد: بخشی هم در کاهش مصرف حامل‌های انرژی داشته‌ایم تا از آب‌درمانی‌های خورشیدی استفاده کنیم.

وی بیان داشت: طرح آب‌درمانی‌های خورشیدی به صورت پایلوت در همدان اجرایی می‌شود و دو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دولو ادامه داد: استفاده از رودخانه دره مرادبیک برای ایجاد مجتمع تولید ماهی‌های سردآبی و قزل‌آلا نیز از یکی از نیازهای ما به شمار می‌رود.

وی با اشاره به مجتمع تولید ماهی‌های سردآبی و قزل‌آلا تصریح کرد: برای ایجاد این مجتمع از رودخانه دره مرادبیک استفاده می‌شود و در این راستا مجتمع 200 تا 300 تنی را راه‌اندازی می‌کنیم.

مدیر شیلات استان همدان با بیان اینکه مجتمع ماهی‌های زینتی در سد اکباتان مد نظر قرار دارد، افزود: در استان همدان در ماهی‌های زینتی خیلی خوب کار شده است و تولیدکنندگان خوبی نیز در این زمینه وجود دارد اما در حوزه ماهی‌های زینتی تخصصی‌تر کار شده است.

وی اظهار کرد: این مجتمع با ظرفیت 2 میلیون قطعه در قالب 20 واحد 100 هزار قطعه‌ای راه‌اندازی می‌شود که آب زیادی را نیاز دارد و اشتغال نیز ایجاد می‌کند.

دولو یادآور شد: علاوه بر سایت ماهی‌‌های زینتی نمایشگاهی نیز در آنجا پیش‌بینی شده تا بتوان هم بازاریابی و هم مرکز توریستی را ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع نیاز به دو هکتار زمین دارد، افزود: برای این امر نیاز به تسهیلات زیربنایی اولیه داریم که 300 میلیون تومان نیز اعتبار اولیه برای آن پیش‌بینی می‌شود.

مدیر شیلات استان همدان در پایان سخنانش با بیان اینکه در سال 90 ماهی‌های زینتی به ارزش 200 میلیون دلار به کشورهای عراق و تایلند صادر شده است، گفت: تایلند یکی از کشورهای مطرح در تأمین و توزیع ماهی‌های زینتی است اما همدان برای نخستین بار ماهی‌های زینتی را به این کشور صادر کرده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول