اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

تربیت بیش از 3 هزار حافظ قرآن در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تربیت بیش از 3 هزار حافظ قرآنی در استان زنجان خبر داد.

تربیت بیش از 3 هزار حافظ قرآن در استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طرح تربیت حافظان قرآنی به منظور عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل اوقاف استان زنجان در زمینه فعالیتهای قرآنی این اداره کل افزود: در حال‏ حاضر ثبت نام از حافظان قرآنی توسط یک سامانه جامع صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: تا کنون بیش از یک هزار نفر در این سامانه در بحث تربیت حافظان قرآنی نام‌نویسی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سهم استان زنجان در زمینه تربیت حافظان قرآنی 3 هزار و 277 نفر است.

باقری در ادامه با اشاره به رده‌های سنی مورد نظر در تربیت حافظان قرآن افزود: تربیت حافظان قرآن در رده سنی هفت تا 13 سال با حفظ سوره‌های کوچک انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه دومین رده سنی در نظر گرفته شده برای تربیت حافظان قرآنی 13 تا 18 سال است، افزود: برای این گروه نیز حفظ جزء سی‌ام و جزء یک قرآن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین یادآور شد: رده سنی سوم نیز شامل افراد بالای 18 سال می‌شود که برای آنها نیز حفظ قرآن در جزءهای بیشتر و یا حفظ کل قرآن در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از برنامه‌های اداره کل اوقاف استان زنجان در زمینه استفاده از ظرفیت بقاع برای انجام کارهای فرهنگی افزود: این اقدامات به منظور عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول