اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

کشورهای غربی در سوریه به دنبال منافع خود هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا گفت: دخالت کشورهای غربی در اوضاع سیاسی سوریه به دلیل منافع آنها است.

کشورهای غربی در سوریه به دنبال منافع خود هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان فرازهایی از وصیت امیر مومنان علی (ع) به مسلمانان اظهار کرد: رمضان ماه عبادت و طاعت است که درباره این ماه پر برکت فضایل بسیاری عنوان شده و وسیله‌ای برای ارتقای معنوی انسان است.

وی با بیان اینکه وجود حکمت و رحمت در دل انسان یکی از فضایل روزه‌داری برای مومنان است، افزود: هرگاه ماه رمضان فرا رسد درهای رحمت باز و درهای دوزخ بسته می‌شود و شیاطین به زنجیر کشیده می‌شوند.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به حفظ حقوق خانواده و همسران توسط مردان در اسلام، تصریح کرد: احادیث فراوانی در باره احترام به زن‌ها و همسران ذکر شده با این مضمون که زن‌ها امانت خداوند هستند و باید با آنها به خوبی برخورد شود.

وی، افزود: علی (ع) همواره بر حفظ حقوق و احترام به زنان و همسران تاکید داشتند و مردان باید مولای متقیان را الگوی خود در خانواده قرار دهند.

حافظ‌نیا با تسلیت شهادت امیر مومنان (ع)، از شرکت مردم آستارا در مراسم عزاداری مولا علی (ع) قدردانی کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر و فضایل بسیار زیاد این شب‌ها برای مومنان، ابراز کرد: از نظر خداوند تبارک و تعالی شب‌های قدر برتر از هزار ماه است که فضیلتش بیشتر از عمر یک انسان ثواب و اجر دارد.

امام جمعه آستارا از مردم خواست با حضور پرشور خود در عزاداری‌های شب قدر ارادت قلبی خود را به اسلام و مولای متقیان نشان دهند.

وی با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی و پیروزی قدرتمندانه حزب‌الله لبنان بر ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی در جنگ 32 روزه، خاطرنشان کرد: ارتش حزب‌الله لبنان در این جنگ نابرابر که ارتش رژیم صهیونیستی تا بن دندان مسلح بود با ایمان و ایثار دشمن را به خاک مذلت نشاند.

حافظ‌نیا سوریه را خط مقدم مقاومت و ایثار در جهان اسلام دانست و گفت: راه حل برطرف کردن مشکلات سوریه، اقدام نظامی نیست و مداخله اجانب و کشورهای غربی در این باره اوضاع را بدتر و وخیم‌تر می‌کند و در اصل تصمیم گیرنده اصلی مردم سوریه هستند.

وی با بیان اینکه دخالت کشورهای غربی در اوضاع سیاسی سوریه به دلیل منافع آنها است، یادآور شد: کشورهای غربی باید بداند دخالت در امور سوریه به هیچ عنوان نتیجه نمی‌دهد و تنها ماهیت خود کشورهای مداخله‌گر در امور سوریه جریحه‌دار می‌شود.

امام جمعه آستارا با اشاره به ادامه کشتار مسلمانان در میانمار، بحرین و عربستان، اذعان کرد: ظالمان و دیکتاتورها هرگز پیروز نمی‌شوند و ایثار و مقاومت مسلمانان منجر به سقوط و نابودی آنها می‌شود.

وی با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان پس از تحمل سال‌های اسارت خود در اردوگاه‌های عراق تصریح کرد: اسرای ایران اسلامی در دوران اسارت شرایط سختی را پشت سر گذاشتند اما با حفظ دین و ایمان راسخ و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملت و نظام و کشور شدند.

حافظ‌نیا با اشاره به جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس، از مردم این شهرستان خواست مانند سال‌های گذشته با مشت‌های گره کرده و حضور پرشکوه خود انزجار خود از رژیم صهیونیستی و آمریکا را نشان داده و حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین و مسلمانان آزاده جهان را به گوش سران استکبار برسانند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول