اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان:

راه‌اندازی بخش قلب اطفال در زنجان نیازمند سرمایه‌گذاری است

خبرگزاری فارس: رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان با اشاره به انجام‌نشدن عمل جراحی قلب اطفال در زنجان گفت: راه‌اندازی این بخش نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه است.

راه‌اندازی بخش قلب اطفال در زنجان نیازمند سرمایه‌گذاری است

عنایت‌الله کریمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان حضور 24 ساعته فوق تخصص داخلی قلب اطفال را یکی از نیازمندی‌های راه‌اندازی بخش جراحی قلب اطفال اعلام و اظهار داشت: راه‌اندازی بخش جراحی قلب اطفال نیازمند تربیت پرستار خاص هم است.

وی تجهیزات مورد نیاز در بخش جراحی قلب اطفال را هم ویژه عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی این بخش با توجه به نیازهای خاص آن فعلا در زنجان مقدور نیست.

رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان به جدا بودن کارهای مربوط به جراحی بزرگسالان با اطفال تصریح کرد: برای راه‌اندازی بخش جراحی قلب کودکان باید سرمایه‌گذاری جداگانه‌ای انجام شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد تعداد مراجعان کودک به بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان گفت: کودکان ماهانه 10 تا 15 مراجعه به این بخش دارند که متاسفانه نمی‌توان به نیازهای آنان پاسخ داد.

کریمیان به کمبود بخش جراحی قلب در سطح کشور اشاره و اضافه کرد: مراکز درمانی با سابقه بیش از 10 سال هم به دلیل نیازهای خاص بخش جراحی قلب اطفال، هنوز موفق به راه‌اندازی این بخش نشده‌اند.

وی راه‌اندازی بخش قلب اطفال را نیازمند برنامه‌ریزی خاص عنوان و تاکید کرد: اگر دقت لازم در راه‌اندازی بخش‌های خاص مانند جراحی قلب اطفال انجام نشود، پاسخگوی نیازهای این بیماران نخواهد بود.

رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان تعداد عمل‌های انجام شده از آغاز تاسیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی را 750 مورد اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد عمل‌های انجام شده در بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی مربوط به عروق کرونری بوده است، اضافه کرد: 20 درصد از عمل‌های انجام شده در این بیمارستان هم عمل‌های‌ دریچه‌ای بوده است.

کریمیان اضافه کرد: تعویض و ترمیم دریچه‌ قلب از جمله عمل‌های انجام شده در بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی بوده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد سرانجام طرح راه‌اندازی خانه قلب زنجان گفت: با طرح قبلی ارائه شده مبنی برای تاسیس خانه قلب زنجان در یکی از بخش‌های بیمارستان شفیعیه سابق به دلایل خاص موافقت نشد.

رئیس بخش قلب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان از تغییر محل راه‌اندازی خانه قلب زنجان از بیمارستان شفیعیه زنجان به بیمارستان آیت‌الله موسوی خبر داد و افزود: بخشی در بیمارستان آیت‌الله موسوی که در حال حاضر استفاده خاصی از آن نمی‌شود به منظور تاسیس خانه قلب زنجان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول