اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی یک هفته صورت گرفت

127 فقره تصادف جرحی و فوتی در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: از مجموع 127 فقره تصادف به وقوع پیوسته در شهرهای استان طی یک هفته گذشته، یک نفر کشته شد و این آمار نسبت به هفته اول مرداد ماه کاهش چشمگیری دارد.

127 فقره تصادف جرحی و فوتی در کرمان

مسعود غفوریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: از مجموع 127 فقره تصادف جرحی و فوتی به وقوع پیوسته در شهرهای استان کرمان طی یک هفته گذشته یک نفر کشته و 166 نفر مجروح شدند که این آمار نسبت به هفته اول مرداد ماه کاهش چشمگیری داشته است.

وی در تشریح وقوع تصادفات هفته گذشته در شهرهای استان کرمان افزود: 68 درصد تصادفات بین وسایل نقلیه با یکدیگر، 21 درصد ما بین وسایل نقلیه با عابر پیاده، پنج درصد تصادفات ناشی از برخورد وسایل نقلیه با شی ثابت و شش درصد از تصادفات بر اثر واژگونی وسایل نقلیه رخ داده است.

غفوریان خاطرنشان کرد: رعایت نکردن حق تقدم با 37 درصد، توجه نکردن به جلو 30 درصد، نداشتن توانایی کنترل وسیله نقلیه هفت درصد، انحراف به چپ پنج درصد، حرکت خلاف جهت پنج درصد و عبور از چراغ قرمز و سایر علل با 16 درصد بیشترین دلایل وقوع تصادفات هفته گذشته در شهرهای استان کرمان بوده است.

وی تصریح کرد: 55 درصد تصادفات جرحی شهرهای استان کرمان در خیابان‌ها، 19 درصد در بلوارها، 10 درصد در تقاطع‌ها و 16 درصد در سایر معابر به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان در تشریح تصادف موتورسواران گفت: آمارها نشان می‌دهد موتورسیکلت سواران اغلب در ساعت هشت تا 12 صبح دچار حادثه رانندگی شده‌اند که با توجه به روشنی هوا و همچنین وجود میدان دید مناسب برای راننده می‌توان گفت که شتاب‌زدگی و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله مهم‌ترین علل وقوع تصادفات موتورسواران بوده است.

وی مهم‌ترین حادثه هفته گذشته را ظهر 17 مرداد ماه 91 در بلوار جمهوری اسلامی شهر کرمان ذکر کرد و افزود: در این حادثه یک دستگاه وانت نیسان با عابر پیاده برخورد کرد که عابر پیاده در بیمارستان جان خود را از دست داد.

غفوریان عنوان کرد: راننده وانت به دلیل بی‌توجهی به جلو با 50 درصد و شهرداری نیز به دلیل نصب نکردن پل عابر پیاده در محل تصادف با 50 درصد مقصران این حادثه رانندگی منجر به فوت تشخیص داده شدند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول