اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسدآباد:

عمران روستاها مستلزم مشارکت جامعه روستایی است

خبرگزاری فارس: فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه توسعه و عمران روستاها مستلزم مشارکت جامعه روستایی است، از ساخت 9 خانه عالم در روستاهای شهرستان خبر داد.

عمران روستاها مستلزم مشارکت جامعه روستایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، مصطفی آزادبخت صبح امروز در کارگروه توسعه روستایی شهرستان اسدآباد اظهار داشت: اگر چه پس از انقلاب اسلامی به ویژه در دولت نهم و دهم خدمات چشمگیری به روستائیان شده است، اما امروز شایستگی مردم بیش از این است و باید حل مشکلات و خدمت‌رسانی به روستائیان از دغدغه‌های مسئولان باشد.

وی با اشاره به اینکه عمران و آبادانی در روستا موجب اشتغال و افزایش تولید می‌شود، افزود: ایجاد شرکت‌های تعاونی، عملیات آبخیزداری، کارآفرینی و تولید از محورهای اساسی توسعه روستا هستند که بدون مشارکت مردم و تلاش مضاعف مسئولان میسر نیست.

فرماندار شهرستان اسدآباد در ادامه تصریح کرد: اگر به دنبال جامعه‌ای پویا، بالنده و توسعه‌یافته هستیم باید با توکل به خدا و حفظ وحدت و همدلی، مشارکت و همکاری در همه عرصه‌ها را ملاک عمل کارها قرار دهیم.

وی به اقدامات خوب دولت برای جلوگیری از مهاجرت گسترده روستائیان به شهرها اشاره کرد و ادامه داد: قبل از دولت نهم مهاجرت روستائیان به شهرها بالا بود که دولت با اعطای تسهیلات و اجرای طرح‌های مختلف این نرخ را به حداقل رسانده است.

آزادبخت دهیاران را نمایندگان دولت در روستاها خواند و از آنان خواست با شناسایی و نیاز‌سنجی روستاها و اطلاع‌رسانی به مسئولان با آنان برای حل مشکلات همکاری کنند.

وی همچنین از ساخت 9 خانه عالم در روستاهای شهرستان طی امسال خبر داد و گفت: در راستای رشد فرهنگی و دینی روستائیان فراهم آوردن زمینه استقرار روحانیون و احداث خانه‌های عالم امری ضروری است که امسال ساخت 9 خانه عالم در سطح روستاهای شهرستان اسدآباد آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد در پایان خاطرنشان کرد: دو روستای نصرت‌آباد و یوسف‌آباد به عنوان روستاهای پایلوت توسعه و اشتغال معرفی شده‌اند که باید برای تحقق این امر برنامه‌ریزی مدون و کارشناسی شده از سوی ادارات مرتبط و تخصیص اعتبارات ویژه پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول