اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف همدان خبر داد

طرح جمع‌آوری و جایگزینی کتب قرآن فرسوده در بقاع متبرکه همدان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان گفت: در راستای امر زیباسازی فضای بقاع متبرکه، طرح جایگزینی قرآن‌ها و مفاتیح‌های نو با کتب قرآن و مفاتیح فرسوده انجام می‌شود.

طرح جمع‌آوری و جایگزینی کتب قرآن فرسوده در بقاع متبرکه همدان

حجت‌الاسلام محمد احمدوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: طبق شناسایی که از معضلات و مقتضیاتی که از مسائل فرهنگی انجام دادیم، یکی از مبانی فعالیت‌های فرهنگی اوقاف در بقاع متبرکه امامزادگان سطح استان همدان، مسئله زیباسازی فضای این بقاع متبرکه است.

وی عنوان کرد: از موارد مهم در امر زیباسازی فضای امامزادگان این است که کتب ادعیه و قرآنی که مردم و زائران از آن استفاده می‌کنند ظاهر شکیل و زیبایی داشته باشد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان ابراز کرد: زائران فضای امامزادگان و بقاع متبرکه در هنگام رجوع به این اماکن به قرآن‌ها و مفاتیح‌هایی بر می‌خورند که از رده استفاده خارج شده و مستعمل شده‌اند.

وی عنوان کرد: اداره کل اوقاف استان همدان اقدام به انجام طرح جایگزینی قرآن‌ها و مفاتیح‌های نو با کتب قرآن و مفاتیح فرسوده می‌کند.

احمدوند ابراز کرد: بر اساس این طرح به همه ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های همدان اعلام کرده‌ایم که به تعداد قرآن‌ها و مفاتیح‌های فرسوده‌ای که از امامزادگان شهرستان خود جمع‌آوری می‌کنند، کتب جدید دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برخی از بقاع متبرکه شاخص سطح استان همدان برای شب‌های قدر از نظر کتب قرآن و مفاتیح نوسازی شد، گفت: از شاخصه‌های این کتب جدید همسان بودن آنها است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته قرآن‌ها و مفاتیح‌هایی در سطح امامزادگان همدان داشتیم که به دلیل نداشتن نام وقفی، مردم آنها را از این اماکن خارج می‌کردند در حالی که کتبی که در فضای امامزادگان استفاده می‌شوند به هیچ عنوان نباید از این فضاها خارج شوند.

وی در پاسخ به اینکه قرآن‌های فرسوده جمع‌آوری شده در نهایت چه می‌شود؟، گفت: در سازمان اوقاف کسانی که از بیوت مراجع عظام مجوز دارند، قرآن‌های جمع‌آوری شده را خمیر می‌کنند و از خمیر به دست آمده در راستای چاپ مجدد قرآن استفاده می‌کنند.

احمدوند گفت: با توجه به اینکه ممکن است هیئت امنای امامزادگان شهرستان‌ها این تمکن مالی تعویض قرآن‌ها را نداشته باشند پیشنهاد شده که به ادارات اوقاف مراجعه کنند تا اوقاف کتب فرسوده را ارسال کند که قبل از این روند باید با مسئولان فرهنگی بقاع متبرکه و ادارات اوقاف هماهنگ باشند.

وی در پایان با بیان اینکه چاپ کتب قرآن با مجوز رسمی از معاونت فرهنگی سازمان اوقاف در کشور صورت می‌گیرد، تصریح کرد: معاونت فرهنگی سازمان اوقاف این کتب را خریداری کرده و در قبال هزینه در اختیار ادارات شهرستان‌ها قرار می‌دهد که در این زمینه به هیچ عنوان کتب رایگان نیست.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول