اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد

وجود 8 طرح مهر ماندگار در حوزه صنعت آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: هشت طرح صنعتی در قالب طرح‌های مهر ماندگار آذربایجان‌غربی به تصویب رسیده است.

وجود 8 طرح مهر ماندگار در حوزه صنعت آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، انوش ترابی ظهر امروز در جلسه کارگروه امور اقتصادی استان که در سالن جلسات استانداری آذربایجان‌غربی تشکیل شد، اظهار داشت: شش مورد از این طرح‌ها لوله‌ گاز پروفیل چی‌چست، فولاد و ذوب‌ آهن ارومیه، کاغذ مقوایی فردوس، کارخانه قند ارومیه را شامل می‌شود و دو طرح دیگر نیز در دست بررسی قرار دارد.

وی تصریح کرد: کارخانه پتروشیمی مهاباد در قالب طرح‌های مهر ماندگار قرار می‌گیرد به طوری که منابع مالی مورد نیاز از طرف وزارت نفت تامین شده و مسئولان این وزارتخانه به طور جدی عملیاتی شدن این پروژه را دنبال می‌کنند همچنین غیر از این موارد، یک طرح معدنی نیز برای قرار گرفتن در کنار طرح‌های مهر ماندگار بررسی می‌شود.

ترابی در ارتباط با چگونگی تخصیص اعتبارات مورد نیاز اظهار داشت: چهار مورد از این طرح‌ها که در ابتدا به تصویب رسیده‌اند در فاز یک طرح‌های مهر ماندگار گنجانده شده و چهار مورد دیگر نیز در کنار طرح‌های فاز دوم لحاظ شده است لیکن نسبت به تزریق اعتبار تلاش می‌شود، پس امیدوار هستیم تا پایان یافتن سال جاری شش مورد از این طرح‌ها به مرحله بهره‌برداری برسند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون برای اجرایی کردن هشت طرح مصوب، اعتباری به میزان 63 میلیارد تومان و تسهیلات ارزی حدود هشت میلیون یورو تخصیص یافته است به طوری که این منابع مالی همه طرح‌ها به غیر از پتروشیمی مهاباد را شامل می‌شود بنابراین برای هزینه‌کرد آنها طبق برنامه اهتمام می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: یکی از افتخارهای بزرگ دولت، آغاز طرح‌های عمرانی بزرگ و مهم در عرصه‌های مختلف است به طوری که هم‌‌اکنون ظرفیت‌ها و ابزارهای موجود برای به سرانجام رساندن این طرح‌ها به کار گرفته است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول