اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند:

مشارکت سمن‌ها برای مبارزه با مواد مخدر ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند گفت: مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها برای مبارزه با مواد مخدر ضروری است.

مشارکت سمن‌ها برای مبارزه با مواد مخدر ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدزمان ابطحی پیش از ظهر امروز در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیرجند اظهار کرد: اعتیاد در مقام نخست آسیب‌های اجتماعی کشور قرار دارد.

وی افزود: شبکه‌های مافیایی با عرضه گسترده روانگردان‌ها، رفتارهای پرخطر جنسی و بی‌بند و باری اخلاقی درصدد هستند تا نهاد خانواده را در ایران فرو بپاشند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند خانواده را مهم‌ترین محور برای امنیت عنوان کرد و گفت: 50 درصد خانواده‌ها پنج سال با تاخیر متوجه اعتیاد اعضای خانواده خود می‌شوند که این موضوع می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

ابطحی با بیان اینکه خانواده‌ها اطلاعات کاملی در مورد اعتیاد ندارند، افزود: رفتارهای معتادان امروز با گذشته متفاوت شده است و باید خانواده‌ها نظارت کاملی بر رفتارهای اعضای خانواده داشته باشند.

وی با بیان اینکه 60 درصد از معتادان متاهل هستند، یادآور شد: نباید به مواد مخدر به عنوان یک مشکل شخصی نگاه کنیم بلکه احساس مسئولیت مردم در زمینه مبارزه با مواد مخدر باید افزایش یابد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند افزود: سن اعتیاد در کشور حدود 29 سال است و 93 درصد معتادان مرد هستند و از طرف دیگر مافیای مواد مخدر اقدام به تقویت باورهای غلط از طریق ایجاد نگرش‌های فریبنده می‌کند.

ابطحی یادآور شد: این سیستم به نوجوانان و جوانان القاء می‌کند که برای رفع اختلالات روانی و عصبی مثل استرس، اضطراب و ایجاد تمرکز اقدام به مصرف مواد مخدر توهم‌زا کنند.

وی افزود: مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر ضروری است همچنین باید آگاهی مردم نسبت به این بلای خلانمان‌سوز افزایش یابد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند یادآور شد: صدا و سیمای استان با آموزش مهارت‌های ضروری به صورت غیرمستقیم و از طریق ساخت سریال‌های داستانی و مستند بومی‌سازی شده باید خطرات و آسیب‌های استفاده از مواد مخدر را به نسل جوان و در معرض تهدید بشناساند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول