اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی کوهبنان:

کمپ ترک اعتیاد بانوان در کوهبنان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان کوهبنان گفت: کمپ ترک اعتیاد آقایان در شهرستان کوهبنان راه‌اندازی شده است و برای احداث کمپ بانوان نیز تلاش خود را انجام می‌دهیم.

کمپ ترک اعتیاد بانوان در کوهبنان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، محمدرضا بهره‌مند در جلسه کمیته کاهش آسیب‌های اجتماعی این شهرستان اظهار داشت: اعتیاد یک بحران بزرگ اجتماعی است که آسیب‌های اجتماعی زیادی از جمله دزدی، بی بندوباری، طلاق و ... را به دنبال دارد.

وی افزود: کمپ ترک اعتیاد آقایان در شهرستان کوهبنان راه‌اندازی شده است و برای احداث کمپ بانوان نیز تلاش خود را انجام می‌دهیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کوهبنان تصریح کرد: کمپ کوهبنان بدون درمان دارویی طی دوره 21 تا 28 روزه به ترک معتادان کمک می‌کند و تا شش ماه پس از پایان دوره درمان پیگیر کار افراد بوده و برنامه‌هایی را در زمینه اشتغال و بر اساس استعدادهای آنان برای افراد در نظر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ترغیب افراد خیر برای کمک‌های مالی که سبب نجات یک فرد، یک خانواده و در واقع نجات یک جامعه می‌شود از کارهای بسیار مفید است و خیران باید بدانند درمان اعتیاد بهتر از هزینه کردن در برخی زمینه‌های زودگذر است که تأثیر کمتری در جامعه دارد.

بهره‌مند اذعان داشت: معرفی افرادی که با ترک اعتیاد توانسته‌اند در جامعه موفقیت‌های خوبی را  کسب کنند به افراد خیر و نشان دادن نتایج کار باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان داشت: بهتر است تمام ادارات در بحث آموزش در مقاطع مختلف کارهایی را انجام دهند و نگذارند بحث آموزش متوقف شود زیرا نجات حتی یک انسان هم بسیار ارزشمند است.

وی عنوان کرد: باید تلاش شود با آموزش در مدارس دانش‌آموزان را آگاه کنیم تا آن‌ها سبب آگاهی خانواده‌های خود شوند زیرا گاهی تذکرات فرزندان بسیار مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

ایمان محمدآبادی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان گفت: یکی از دغدغه‌های بزرگی که در موضوع اعتیاد مطرح می‌شود و به اندازه مبارزه با خود اعتیاد اهمیت دارد، این است که کسی که ترک کرده و پاک شده دوباره به اعتیاد بازگشت نداشته باشد زیرا اعتیاد علاوه بر وابستگی جسمی وابستگی روحی را هم برای فرد معتاد ایجاد می‌کند.

وی اذعان داشت: اطلاع‌رسانی خوب در بحث اعتیاد سبب می‌شود، وقتی فرد معتاد با کسانی که داوطلبانه به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کرده و موفق به ترک شده‌اند برخورد داشته باشد این انگیزه در او نیز به وجود آید که او هم برای ترک اقدام کند.

محمدآبادی افزود: پر کردن اوقات فراغت جوانان با کلاس‌های فرهنگی و هنری هم برای پیشگیری از اعتیاد و هم برای بعد از پاک شدن از اعتیاد یکی از کارهای مفید بوده و این اداره آماده همکاری در این زمینه را دارد.

سلیمانی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کوهبنان نیز اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) سه نفر مشاور را برای مشاوره خانواده‌هایی که در دام اعتیاد و یا سایر آسیب‌های اجتماعی گرفتار هستند در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همایش شناخت آسیب‌های اجتماعی بعد از ماه مبارک رمضان در دستور کار این اداره قرار دارد.

این مقام مسئول بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه ارائه وام برای اشتغال به افراد پس از ترک اعتیاد آمادگی دارد.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول