اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسلامشهر:

آموزش و ارائه آگاهی به خانواده‌ها سدی محکم در برابر معضل اعتیاد است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: آموزش و ارائه آگاهی به خانواده‌ها سدی محکم در برابر معضل اعتیاد است.

آموزش و ارائه آگاهی به خانواده‌ها سدی محکم در برابر معضل اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، غلامحسین آرام بعدازظهر امروز در جلسه کار گروه پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: یکی از راهکارهای اساسی به منظور کاهش و پیشگیری از معضل اعتیاد در بین جوانان ارائه آگاهی و دادن آموزش به خانواده‌ها است.

وی ادامه داد: در این راستا مسئولان باید برنامه‌ریزی‌های اساسی و مدونی را داشته باشند و برای رسیدن به اهداف مورد نظر که همان کاهش و از بین بردن معضل اعتیاد است گام بردارند.

این مسئول گفت: پیشگیری از اعتیاد و مسائل آن باید به صورت جدی و اساسی پیگیری شود تا کمتر شاهد حضور معتادان خیابانی باشیم.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت ورود مردم به بحث پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت‌های مردمی نیز در این مسیر استفاده شود تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

آرام با تأکید بر این که هر کجا مردم حضور داشته‌اند موفق عمل کرده‌ایم خاطرنشان کرد: واگذاری این مهم به مردم می‌تواند به مراتب مثبت‌تر باشد.

وی اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و ارائه آگاهی‌ها به خانواده‌ها و والدین را مهم خواند و گفت: دولت هر چه در توان دارد در مسیر آموزش و آگاهی دادن به قشر جوان و خانواده‌ها به کار گیرد تا در آینده شاهد کاهش این بلای خانمانسوز در کشور باشیم.

آرام افزود: معضل اعتیاد تنها به خود فرد برنمی‌گردد بلکه خانواده و جامعه را هم نیز دچار مشکلات فراوانی می‌کند که بعضا شاهد متلاشی شدن خانواده نیز می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش جرائمی مانند سرقت نیز بر اثر سوءاستفاده از مواد مخدر می‌باشد چرا که اکثریت سارقان دستگیر شده مبتلا به معضل اعتیاد بوده و تنها برای احتیاجات خود به مواد مخدر دست به سرقت می‌زنند.

فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: با استفاده از تجربه کسانی که در مقوله اعتیاد درد کشیده هستند و بهبود یافته‌اند و در کنار متخصصان می‌توانیم این معضل را کنترل و جامعه را به سوی تندرستی و سلامت رفتاری هدایت نماییم.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول