اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل:

راندمان آبیاری اردبیل 40 درصد است‌

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اردبیل گفت:‌ در حال حاضر راندمان آبیاری این استان‌ 40 درصد بوده در حالی که این میانگین در سطح کشور 36 تا 37 درصد است.

راندمان آبیاری اردبیل 40 درصد است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خلیل نیکشاد عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات تولیدکنندگان بخش کشاورزی در نمین اظهار داشت: در مقایسه با سال گذشته بیش از 50 درصد بارش‌ها افزایش یافته و نسبت به ثبت دوره میان مدت 20 درصد رشد را در بارش‌های فصول مختلف شاهد بودیم.

وی پراکندگی بارش را مناسب ارزیابی کرد و افزود: در شمال استان بارش‌های مناسب و حاکم شدن آب و هوای مطلوب بهاری سبب شد تا برداشت محصولات مناسب بوده به طوری که ما با یک افزایش 20 تا 30 درصدی را در تولید شاهد بودیم.

نیکشاد به کاهش 10 هزار هکتاری مزارع گندم به ویژه کشت پاییزی در استان اشاره کرد و ادامه داد: 281 هزار هکتار از اراضی دیم استان به کشت گندم و 83 هزار هکتار نیز به کشت گندم آبی اختصاص یافته بود که در کشت محصولات آبی نیز با کاهش یک‌هزار و 500 هکتاری مواجه بودیم.

این مسئول تصریح کرد:‌به رغم این کاهش سطح زیر کشت میزان تولید 40 هزار تن افزایش یافته به طوری که 660 هزار تن تولید گندم را شاهد بودیم.

وی در ادامه به جایگاه سومی استان در کشت کلزا اشاره کرد و بیان داشت: 130 درصد از نظر سطح زیر کشت و تولید در محصول کلزا افزایش داشتیم و در کنار آن برآورد ما کشت 23 هزار هکتار سیب‌زمینی است که تا یک ماه آینده عملیات برداشت آن آغاز می‌شود.

‌معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطر نشان کرد: در ذرت بذری 5 هزار هکتار و دانه‌های روغنی نیز 12 هزار هکتار کشت محصول را شاهد بودیم که از این لحاظ استان اردبیل یک جایگاه بی‌نظیری در سطح کشور دارد.

نیکشاد از کشاورزی به عنوان محور توسعه استان و مرکز تولید بذور مادر یاد کرد و گفت: ما در مرحله اول سعی و اهتمام خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم برخی از نقاط ضعف خودمان را برطرف کرده و به تقویت جبهه تولید ملی کمک کنیم.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول