اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه خبر داد

نظارت کارشناسان بر اجرای دقیق طرح پزشک خانواده در دهدشت

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه گفت: کارشناسان مرکز بهداشت با حضور در پایگاه‌های مجری طرح به پایش و نظارت بر اجرای دقیق و منظم طرح پزشک خانواده در سطح شهر دهدشت می‌پردازند.

نظارت کارشناسان بر اجرای دقیق طرح پزشک خانواده در دهدشت

نصرالله کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: همزمان با آغاز نام‌نویسی عمومی در طرح پزشک خانواده شهر دهدشت، کارشناسان مرکز بهداشت با حضور در پایگاه‌های مجری طرح به پایش و نظارت بر اجرای دقیق و منظم این طرح در سطح شهر می‌پردازند.

سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه اضافه کرد: این کارشناسان در قالب پنج گروه دو نفره و یک تیم پشتیبانی که در ستاد مستقر است به کار نظارتی خود می‌پردازند.

کرمی افزود: این کارشناسان در دو نوبت صبح و بعدازظهر به پایگاه‌های مجری طرح اعزام شده و ضمن نظارت بر عملکرد پزشکان و ماماهای متصدی نام‌نویسی، به آموزش آنان می‌پردازند.

سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه ابراز داشت: از دیگر وظایف این کارشناسان، راهنمایی مراجعه کنندگان به این پایگاه‌ها در زمینه مزایا و نحوه اجرای طرح پزشک خانواده و چگونگی نام‌نویسی است.

این مسئول امور بهداشتی کهگیلویه خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی کار و لزوم تسلط هر چه بیشتر ماماهای مسئول نام نویسی خانوارها، آموزش مستمر ماماهای این مراکز و رفع مشکلات احتمالی در مرحله اجرای طرح، ضروری به نظر می‌رسد.

وی با بیان این‌که اجرای طرح پزشک خانواده نقش مهمی در ارتقاء سلامت جامعه دارد، عنوان کرد: به طور حتم اجرای این طرح بدون مشکل نخواهد بود و باید در مرحله اول اجازه دهیم که این طرح انجام شود تا به مرور مشکلات و نواقص آن برطرف شود.

کرمی افزود: اجرای طرح پزشک خانواده شهری حرکت به سمت عدالت در سلامت برای آحاد جامعه است و باید همه دست به دست هم دهیم تا این طرح به صورت کامل انجام گیرد.

سرپرست شبکه بهداشت کهگیلویه اطلاع‌رسانی در اجرای طرح پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع را اولین اولویت برای اجرای این طرح  دانست و از همه اصحاب رسانه و جراید خواست که یاری‌رسان بهداشت و درمان در اجرای این طرح باشند.

وی عنوان کرد: عدالت در سلامت و پاسخگویی، کیفیت خدمات سلامت، حذف تقاضای القایی، اصلاح الگوی مصرف دارو و خدمات، تولید خدمات سلامت ملی در ارتقاء سلامت فرد، خانواده و جامعه و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت از مزایای طرح پزشک خانواده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول