اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

اسوه شدن شهید رجایی به دلیل پیروی از رهبری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: مردمی بودن وی در مقلد بودن این شهید بزرگوار از رهبری بود که همین نیز سبب اسوه ‌شدن شهید رجایی در میان ملت شد.

اسوه شدن شهید رجایی به دلیل پیروی از رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز و در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هفته دولت هفته ولادت دولت نیست، هفته شهادت است چرا که سرمایه دولت در نظام جمهوری اسلامی ایرانی معجونی به نام شهادت است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه و در بیان سرمایه‌های دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران قداست، اخلاق، خدمت‌رسانی به آحاد اقشار جامعه، توسعه و احیای دین و در نهایت حدود الهی سرمایه‌های دولت است و همه این موارد با یکدیگر معجونی به نام شهادت می‌شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه مشهد به شهادت شهید رجایی اشاره کرد و گفت: اینکه شهید رجایی اسوه رئیس‌ جمهوری در نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود به سبب اخلاص و قداست این شهید بزرگوار در کار و عمل بود.

علم‌الهدی ادامه داد: شهید رجایی در همان روز اول گفت که من خادم این مردم و مقلد امام هستم، البته همه ادعای خادمی مردم دارند و در قبل از انتخابات، خدمت به مردم را شعار می‌دهند و در این ارتباط باغ سبز و سرخ به مردم نشان می‌دهند اما مردم به همه این شعارها اعتماد نمی‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید رجایی تا پایان راه مجذوب رهبری بود و این خود عاملی برای قبول خادمی این شهید بزرگوار از سوی مردم شد، افزود: اعتماد مردم به شهید رجایی و شعار خدمت او به مردم، در مقلد بودن این شهید بزرگوار از رهبری بود که همین نیز سبب اسوه‌شدن شهید رجایی در میان ملت شد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه به دو مطالبه و دو تشکر از دولت احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: تشکر اول من در ارتباط با امدادرسانی مطلوب دولت در مسئله زلزله اخیر آذربایجان‌شرقی است که در این راستا دولت توانست با برنامه‌ریزی منظم خود و در مدت زمان کم‌تر از 24 ساعت آسیب ‌دیدگان زلزله آذربایجان را در چادرهایی مناسب اسکان دهد.

امدادرسانی مطلوب دولت در زلزله آذربایجان‌شرقی

علم‌الهدی به گلایه‌های برخی از زلزله‌زدگان در دیدار با مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و افزود: البته در این میان مردم آسیب ‌دیده آذربایجان گلایه‌هایی را در سفر مقام معظم رهبری به این مناطق مطرح کردند که این مسائل مطرح شده در سطح خرد و اندک بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد: در سطح کلان باید گفت که اقدام دولت در امدادرسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی قابل تقدیر بود.

ناکامی دشمن در تحریم اقتصادی ایران با عملکرد دولت

خطیب جمعه مشهد اقدامات دولت در حوزه اقتصادی و حل مشکلات و تحریم‌های دشمنان را نیز قابل تقدیر دانست و افزود: دولت در مقابله با تحریم عمکرد قابل قبولی ارائه داد و در این ارتباط دشمن را تاکنون ناکام گذاشته است.

وی در بیان مطالبات، رسیدگی به معیشت مردم را از مهم‌ترین مطالبات عنوان کرد و افزود: دولت باید با برنامه‌ریزی مناسب به گونه‌ای عمل کند تا مردم متوجه شوند که دولت‌مردان در راستای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گام برمی‌دارند و این موضوع دغدغه‌ای برای دولت‌مردان است.

عضو خبرگان رهبری مسئله حجاب را یکی دیگر از مطالبات مطرح کرد و با طرح سئوالی گفت: چرا در برخورد با مسئله حجاب ملاحظه می‌کنید، اکنون بد‌حجابی عده‌ای اندک و دهن‌کجی آنان به ارزش‌های جامعه، سبب رنجش خاطر افراد متدین جامعه ما شده است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول