اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد راهبردی پزشک خانواده خراسان رضوی:

تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت از طریق اینترنت ملی صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد راهبردی پزشک خانواده خراسان رضوی گفت: تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت افراد از طریق اینترنت ملی صورت می‌گیرد.

تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت از طریق اینترنت ملی صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد غفاری در جلسه این ستاد که با حضور نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد، اظهار کرد: این هزینه‌ها به تفکیک خدمات پیش‌بینی شده در سطح پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک، خدمات بستری و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای طرح از مراکز ذی‌ربط اخذ و گردآوری شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: برای حفظ امنیت اطلاعات مندرج در پرونده پزشکی افراد، تشکیل این پرونده و دسترسی به آن تنها از طریق شبکه اینترنت ملی( اینترانت) ممکن است.

وی ادامه داد: خوشبختانه نیازها و زیرساخت‌های لازم برای اتصال پنج دانشگاه علوم پزشکی استان به این شبکه احصا و برای رفع آن برنامه‌ریزی شده است.

غفاری با اشاره به قرار داشتن استان در جایگاه ششم کشور به لحاظ استقبال کادر پزشکی برای مشارکت دراین طرح گفت: طبق اطلاعات ثبت‌شده در سامانه ایرانیان تا تاریخ 31 مرداد، تعداد پزشکان عمومی ثبت‌نام شده در شهرستان‌های مشهد، تایباد، چناران، درگز، خواف، فریمان، کاشمر، نیشابور، گناباد و تربت حیدریه بیش از میزان مورد نیاز است.

رئیس ستاد راهبردی پزشک خانواده خراسان رضوی اضافه کرد: این در حالیست که تاکنون میزان پزشکان عمومی مورد نیاز در شهرستان‌ های تربت جام، سرخس، قوچان و سبزوار به حد نصاب نرسیده است.

محمود شبستری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیر ستاد راهبردی پزشک خانواده استان نیز در این جلسه با اشاره به افزایش 18 ساله میانگین عمر ایرانیان طی 33 سال اخیر اظهار داشت: این میزان در ایران 74 و در کشورهای اجرا کننده طرح پزشک خانواده 85 سال است.

وی با اشاره به پرداخته شدن بیش از 50درصد از هزینه‌های درمان از سوی مردم در حال حاضر تصریح کرد طبق سیاست‌های ابلاغی برنامه پنجم این میزان بایستی به 30درصد کاهش یابد.

وی ضمن مقایسه بودجه اختصاص یافته به وزارت بهداشت در ایران و کشورهای توسعه یافته گفت: این وزارتخانه در ایران به لحاظ میزان اعتبارات تخصیصی در رتبه پانزدهم وزارتخانه‌ها و در کشورهای مذکور در رتبه سوم قرار دارد.

شبستری تصریح کرد: اجرای این طرح اقدامی عملی برای اصلاح نظام سلامت در کشور و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول