اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی خبر داد

بهره‌برداری از 51 پروژه میراث فرهنگی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت نهم تاکنون 51 پروژه در بخش صنایع دستی و میراث فرهنگی در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است.

بهره‌برداری از 51 پروژه میراث فرهنگی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های میراث فرهنگی استان همزمان با آغاز هفته دولت اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتبار 54 هزار و 20 میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در هفته دولت امسال 14 پروژه با اعتباری معادل 17 هزار و 764 میلیون ریال در بخش صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری در استان افتتاح می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی صنعت گردشگری را یکی از منابع مهم کسب درآمد و توسعه کشورها در دنیا دانست و افزود: استان خراسان جنوبی نیز دارای بسیاری از جاذبه‌های گردشگری بوده و ظرفیت‌های بسیاری در این زمینه دارد.

رشید تصریح کرد: باید از این ظرفیت به نحو مطلوب برای توسعه اشتغال و اقتصاد استان بهره‌برداری شود.

وی به افتتاح مجتمع آب‌درمانی شهرستان سربیشه اشاره کرد و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال و در فضایی به مساحت 475 مترمربع زیربنا مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی جاذبه‌های گردشگری در ایران را موهبتی الهی دانست و ادامه داد: با رویکردهای درست دولت نهم و دهم اقدامات بسیار جدی در زمینه توسعه گردشگری و استفاده حد‌اکثری از ظرفیت‌های این امر مهم در کشور و استان صورت گرفته است.

رشید تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود هنوز اقدامات انجام نشده‌ای در این زمینه وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی‌های مدون در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت از آن استفاده شود.

وی وجود کویر در استان خراسان جنوبی را ظرفیت بزرگ گردشگری دانست و ادامه داد: وجود اماکن تاریخی فراوان در کنار مراکز فرهنگی، مساجد و اماکن تاریخی و مذهبی می‌تواند زمینه‌های توسعه گردشگری را در استان فراهم کند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول