اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف بویین زهرا اعلام کرد

اختصاص 8 میلیارد ریال برای نوسازی مساجد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا گفت: 8 میلیارد ریال اعتبار از ابتدای دولت نهم تاکنون به امر نوسازی مساجد در این شهرستان تخصیص یافته است.

اختصاص 8 میلیارد ریال برای نوسازی مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، حجت‌الاسلام مرتضی کریمی صبح امروز در جلسه توسعه فرهنگی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه از ابتدای دولت نهم تاکنون بیش از 8 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های نوسازی، ترمیم و تجهیز مساجد این شهرستان تخصیص یافته است، اظهار کرد: طرح‌های عمرانی اجرا شده در این شهرستان در حوزه ترمیم تکایا و اماکن مذهبی بسیار گسترده و قابل توجه بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا افزود: نوسازی مجتمع‌های فرهنگی و هنری مساجد و تکایای مذهبی نیز از ابتدای دولت نهم تاکنون شتاب زیادی را به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه مساجد باید محور‌های برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دینی مردم قرار گیرند، عنوان کرد: هنر و تعالی مسلمانان و به ویژه شیعیان در توجه به عرصه‌های معنوی و مساجد بوده و کسانی که از مساجد و اماکن مذهبی دوری می‌کنند، نتیجه‌ای جز ضرر و خسران در انتظارشان نیست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا بیان کرد: اندیشه و تفکر اسلامی تنها در مساجد انتشار یافته و کسانی که خواهان فراگیری این اندیشه‌ها و ارزش‌ها هستند، لازم است که پیوند عمیق‌تری با نهاد مقدس مسجد داشته باشند.

کریمی با اشاره به اینکه رشد و پویایی در نظام‌های اسلامی از برکات مساجد و بقاع متبرکه است، عنوان کرد: قدرتی که مسلمانان امروز در عرصه معنوی از آن برخوردار هستند، از برکات مساجد بوده و همه لازم است تا با افزایش روحیه و بینش‌های خود پیوند خود با مساجد را تحکیم بخشند.

وی ارتباط نسل جوان با مساجد را موجب توسعه و سلامت اجتماعی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی در حوزه اعتقادی رشد دادن جوانان با فرهنگ والای دینی است که این امر با حضور و مشارکت جوانان در مساجد مهیا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا افزود: نگاه و توجه مسئولان به امور مساجد و برنامه‌های دین‌محور می‌تواند راهگشای کشور در برابر آسیب‌ها و آفات مختلف باشد.

کریمی بیان کرد: قطعا بینش عمیق و بصیرت دینی پاسخگوی شبیخون‌های ضد فرهنگی استکبار است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول