اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری تهران در گفت‏وگو با فارس خبر داد

آمادگی 40 هتل تهران برای پذیرایی از سران عدم‏ تعهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از آمادگی 40 هتل پایتخت برای پذیرایی از شرکت‏کنندگان خارجی در شانزدهمین نشست سران غیر‏متعهد خبر داد.

آمادگی 40 هتل تهران برای پذیرایی از سران عدم‏ تعهد

محمدحسین فراهانی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: شانزدهمین اجلاس سران عدم‏تعهد تا دهم شهریور ماه جاری در تهران برگزار می‏شود که در چارچوب این رویداد تاریخی نزدیک به 7 هزار میهمان خارجی وارد کشور اسلامی ایران می‏شوند.

وی ادامه داد: وجود چنین حجم قابل توجهی از میهمانان خارجی از سوی مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به عنوان فرصتی مغتنم برای معرفی هرچه بیشتر قابلیت‏های فرهنگی، تاریخی و گردشگری تلقی و نخستین اقدامات در این خصوص از ماه‏های گذشته شکل گرفته است.

فراهانی اضافه کرد: نخستین اقدامات بر ایجاد زمینه‏های لازم برای ترتیب بهترین پذیرایی از میهمانان خارجی در قالب آماده‏سازی هتل‏های تهران متمرکز شد.

وی افزود: بدین ترتیب اموری نظیر ارتقای تجهیزات، بهبود ترکیب‏بندی فضاهای عمومی، تبدیل لابی‏ها به نمایشگاهی از صنایع دستی و جاذبه‏های گردشگری و ... در هتل‏های دارای درجات سه، چهار و پنج ستاره محل سکونت سران کشورهای خارجی عدم‏تعهد و هیئت همراه آنها انجام گرفت.

*تبلور میهمان‏نوازی ایرانی در سفره‏خانه‏های سنتی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از تبلور میهمان‏نوازی ایرانی در سفره‏خانه‏های سنتی تهران سخن به میان آورد.

فراهانی گفت: طبق هماهنگی‏های به عمل آمده با سفره‏خانه‏های مطرح پایتخت و بر اساس پیش‏بینی بازدید برخی هیئت‏های همراه سران کشورهای خارجی از این مراکز، اجرای آیین‏های سنتی و تاریخی ایران اسلامی در آنها مورد تاکید قرار گرفته است.

*راه‏اندازی تورهای تهران‏گردی یک روزه

فراهانی اضافه ‏کرد: علاوه بر آمادگی هتل‏ها و سفره‏خانه‏های سنتی، تورهای گردشگری استان تهران نیز ارائه برنامه‏هایی در قالب برپایی سفرهای یک روزه تهران‏گردی برای استفاده میهمانان و بازدید آنها از جلوه‏های گردشگری استان و شهر تهران را در دستور کار خود قرار داده‏اند.

وی گفت: مراسم ادای احترام سران اجلاس عدم‏تعهد به جایگاه والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مرقد مطهر و نورانی امام راحل عظیم‏الشان (ره) نیز از دیگر برنامه‏هایی است که مقدمات آن آماده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: موزه‏های مختلف تهران نیز بدون تغییر در برنامه‏های خود آماده بازدید میهمانان هستند.

انتهای پیام/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول