اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی کشور:

40 رشته صنایع‌دستی در حال احیاست

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: تلاش دسته‌جمعی برای احیای 40 رشته منسوخ شده صنایع‌دستی آغاز شده و انتظار داریم به سرعت شاهد تدوین و تهیه آیین‌نامه رونق این رشته‌ها باشیم.

40 رشته صنایع‌دستی در حال احیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدحسن صالحی‌مرام صبح امروز در آیین افتتاح نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی در اردبیل اظهار داشت: از هر کوی و برزن این کشور سراغی از هنر صنعت اصیل ایران را می‌توان گرفت به طوری که از صنایع‌دستی به عنوان یادگار گرانبهای نسل‌ها و اصل‌ها یاد می‌کنند.

وی به تمدن 8 هزار ساله ایرانیان و فرهنگ و دانش سترگ مردمان دیار ایران‌زمین اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 360 رشته صنایع‌دستی شناسایی و سازماندهی شدند که با افزودن 40 رشته احیا شده می‌توان تعداد رشته‌های صنایع دستی را بالغ بر 400 رشته اعلام کرد.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه صنایع‌دستی در کشورمان نه تنها مزیت نسبی نیست بلکه مزیت مطلق است افزود: باید اهتمام جدی در توسعه، رونق و احیای صنایع‌دستی متنوع کشور داشته باشیم.

این مسئول بیان داشت: بیش از آن که اقتصاد کشور به نفت و بخش کشاورزی و صنعت وابسته باشد مردمان این دیار از طریق تولید محصولات صنایع‌دستی امرار معاش و گذران زندگی می‌کردند و در پیشانی بزرگ ایران‌زمین نیز دیار اردبیل از قدمت و تاریخ کهن در تولید و عرضه محصولات صنایع دستی برخوردار است.

صالحی‌مرام تصریح کرد: بعد از کشف نفت و استخراج آن متاسفانه سال به سال این هنر صنعت اصیل ایران رو به فراموشی گذاشت در حالی که کشور سوئیس تنها با تکیه بر توانمندی و ظرفیت خود در تولید ساعت توانسته است اقتصاد پویا و توانمند داشته باشد.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه یادآور شد: رسیدن به صادرات میلیاردی صنایع‌دستی نیاز به همت و تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان در تولید انبوه و کیفی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صالحی‌مرام اظهار داشت: ایده‌های مطرح شده در توسعه صنایع‌دستی بسیار مبارک و شایسته است و به یقین صنایع‌دستی می‌تواند در تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی را در تمام شاخه‌های اصلی و فرعی زمینه‌ساز شود.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول