اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

هزینه‌کرد 750 میلیون تومان اعتبار در آموزش صنایع دستی

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با استفاده از اعتبارات استانی 750 میلیون تومان برای آموزش صنایع دستی هزینه‌کرد اعتبار داشته است.

هزینه‌کرد 750 میلیون تومان اعتبار در آموزش صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در آیین افتتاح نمایشگاه سراسری صنایع دستی اردبیل در مجتمع شورا‌سنتر، اظهار داشت: وضعیت صنایع دستی استان اردبیل با حمایت‌های انجام شده در سال‌های اخیر مطلوب و مناسب بوده و همین روند حمایتی را امسال نیز به اشکال مختلف شاهد هستیم.

استاندار اردبیل گفت: سال گذشته 30 میلیارد تومان تسهیلات از محل مشاغل خانگی برای هنرمندان و صنعتگران این حوزه پرداخت شده است که عمده آن مربوط به صنایع دستی بومی، اصیل و سنتی استان اردبیل بوده است.

رئیس کار گروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اعلام اینکه بیش از 6 هزار نفر به صورت مستقیم در بخش صنایع دستی مشغول به کار هستند، افزود: در یک سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان صرف تامین زیرساخت‌ها و تجهیز صنایع دستی استان اردبیل شده که یک گام مثبت و رو به جلوست.

رئیس شورای برنامه ریزی استان یادآور شد: امسال نیز قرار است به هر اندازه متقاضی و داوطلب آموزش در رشته‌های صنایع دستی داشته باشیم با آمادگی کامل زمینه برای آموزش و مهارت‌آموزی آنها مهیا شده و برقرار باشد.

بهره‌برداری از 22 پروژه میراث فرهنگی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این آیین مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در سخنانی یاد و خاطره دولت‌مردان شهید رجایی و باهنر را که بر آتش کینه دشمن به شهادت رسیدن گرامی‌ داشت.

بهروز ندایی ادامه داد: به میمنت هفته دولت 22 پروژه در سطح استان اردبیل با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان  در حوزه صنایع دستی زیرساخت‌های گردشگری و میراث فرهنگی افتتاح می‌شود.

دبیر کار گروه توسعه گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان داشت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها که اغلب در حوزه زیرساختی گردشگری است تلاش می‌کنیم میهمانان و مسافران ورودی به استان اردبیل از جاذبه‌های گردشگری به ویژه آبهای گرم و مناطق بکر و طبیعی استفاده کنند و از سوغاتی‌ها و صنایع دستی نیز در حد امکان بهره‌ لازم را ببرند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول