اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد علمی نخبگان چهارمحال و بختیاری:

نمایشگاه دائمی دستاوردهای نخبگان چهارمحال و بختیاری برپا می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد علمی نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته، نمایشگاه دائمی دستاوردهای نخبگان این استان در آینده‌ای نزدیک دایر می‎شود.

نمایشگاه دائمی دستاوردهای نخبگان چهارمحال و بختیاری برپا می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، خداداد پیرعلی بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‎های گروهی این استان، اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر 11 هزار نخبه در سطح کشور شناسایی شده است که جذب و حمایت مادی و معنوی از آنان بر عهده بنیاد ساماندهی نخبگان گذاشته شده است.

وی از ارائه شیوه‎نامه اجرایی جذب نخبگان هنری در این استان خبر داد و گفت: تا مهر ماه سال‌جاری شیوه‌نامه اجرایی این طرح به این بنیاد ابلاغ می‌‎شود تا گام‌ها و اقدامات لازم به منظور جذب و حمایت نخبگان هنری این استان برداشته شود.

پیرعلی با بیان اینکه افزون بر 70 درصد جمعیت نخبگان این استان مربوط به شهرستان شهرکرد هستند، گفت: پس از شهرستان شهرکرد، شهرستان‌های بروجن، کیار، لردگان و اردل بیشترین تعداد نخبه را پرورش داده‌اند.

رئیس بنیاد علمی نخبگان چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به برنامه‌های فراروی بنیاد نخبگان این استان، خاطرنشان کرد: تاکنون در هیچ نقطه‌ای از کشور نمایشگاه دائمی برای ارائه فعالیت‌های نخبگان دایر نشده است، این در حالیست که با توجه به برنامه‌ریزی‎ها و هماهنگی‌های صورت گرفته با استانداری این استان مقرر شد نمایشگاه دائمی از دستاوردهای نخبگان این استان دایر شود.

وی از تأسیس خانه نخبگان این استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: همچنین بازدید از خانواده‌های نخبه ایثارگر و بررسی مسائل و مشکلات خاص آنان از دیگر این برنامه‌ها محسوب می‎شود.

پیرعلی با اشاره به شرکت نخبگان این استان در نمایشگاه علم تا عمل، گفت: به‌منظور شرکت در نمایشگاه علم تا عمل 93 طرح از این استان ارسال شده است که از این تعداد افزون بر 40 طرح آن امتیازدهی شده است.

وی از برگزاری نمایشگاه استانی دستاوردهای نخبگان این استان خبر داد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته نمایشگاهی از دستاوردهای نخبگان این استان که در جشنواره علم تا عمل تهران شرکت داده خواهد شد، برگزار می‎شود که بازدید از نمایشگاه به مدت دو روز برای عموم علاقمندان دایر است.

پیرعلی تعداد نخبگان این استان را 117 نخبه برشمرد و گفت: پیش از تأسیس بنیاد نخبگان این استان بسیاری از نخبگان این استان شناسایی نشده بودند، اما با تأسیس این بنیاد بسیاری از مشکلات و مسائل این گروه شناسایی، بررسی و برای رفع آنان اقدامات لازم صورت گرفت یا در دست انجام است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول